Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av My & Elin - 28 oktober 2008 17:00

Sista dagen i Big Apple! Vi har haft tur med vadret alla andra dagar, men idag oser det ner... Var dagsplanering som egentligen var att ga upp till Central Park och vila oss sprack! Istallet har vi tagit oss till Times Square. Ingen mer shopping for oss. Som Elin skrev sa vande det helt plotsligt och nu har vi shoppat massor! Elin, jag har shoppat en hel del till dig ocksa! :)


Knaet verkar jag ha tranat upp lite grann, inte lika ostabilt langre, vilket ar skont.


Saknar er goa sammanhallning i laget, hoppas att Elina kan ge mig en annan uppgift sa jag kan halla mig up to date!


Ha det sa gott!

Over and out.


Av My & Elin - 28 oktober 2008 08:39

Min måndag bestod av några möten. Själv trodde jag att min måndag skulle bestå av ett ända långt firande då mitt projekt, som jag jobbat med dag och natt sedan september, gick igenom kommunstyrelsens arbetsutskott. Men jag får väl vänta till den stora festen den 24 november då det tas i kommunfullmäktige.

 

Å/K IBS ger mig alltid ett leende på läpparna eller för det mesta i alla fall. Igår på vägen till träningen så bara öser regnet ner. Då säger Elina det här var ju inte så bra, både jag och Katta kollar på varandra och säger men vi behöver ju inte springa ute! Ehhh vi ska vara ute hela träningen säger Elina då med ett leende på läpparna! När vi väl kommit fram till hallen och alla tjejerna fått gnälla av sig lite över att vi ska vara ute. Ger vi oss ut i regnet, men sån tur vi har efter 5 min slutar regnet och det blir ett riktigt skönt långlöp. Det var längesedan jag var ute och sprang det var till och med så att jag njöt av att få springa upp för Björnekullabacken, tror den heter så. Den var lång i alla fall! Därefter blir det benpasset x 2 och styrka inne. Öppnar man munnen och säger något som kanske inte alltid blir som tänkt sig så är risken stor att det kommer upp här på bloggen. Så var det igår :) Ditte gick lite tidigare från styrkan, vi gjorde sneda plankan med dipp och med andan i halsen säger Elina ”glöm inte andra magen också”. Tur att vi inte skulle stå så länge. Det blev ju inte lättare när man skrattade. Elina, du kanske uppfattar oss som kossor, men så vitt jag vet så har alla damerna i Å/K bara en mage :). Det Elina igentligen ville få fram var att Ditte inte skulle glömma andra sidan av magen! Det blev prat om onsdagens träning som vi också kommer ha ute :) då DJ18 har match. Vi bestämmer oss för att vi ska stödja tjejerna på läktaren, men då måste vi ha mat. Det blir tacobuffé, längtar redan. Under planeringen inför det säger Roger att han ska ta med lök och sallad, vill ni ha gul eller röd, Katta utbrister sallad. Alla andra fattar ju att det är löken han pratar om, men inte Katta. Det är ju tur att du förgyller min tillvaro :)

 

När jag väl kommit hem igår så slår jag på tvn och kollar vad det står i Rögle matchen sen kollar jag vad vilka program det är på tv under kvällen. Efter några skratt i soffan tipsar jag Katta om ett …program på TV400, men tyvärr har hon inte kanalen inte jag heller för den delen. Vi kanske kunde ha lärt oss ett och annat!

 

Mina amerikanska vänner hörde av sig igår och ville bara meddela att shoppingtorkan har försvunnit och igår vände det och nu har de fått byta hotellrum för att de ska få plats med alla kassar. Undrar hur mycket övervikt det blir på hemvägen, men det är det väl värt varje korna antar jag J. Hoppas att hemresan går bättre än dit resan och att ni kan sova lite denna gång. Ska bli kul att träffa er igen och få höra om er resa.


Over and out

Ovido - Quiz & Flashcards