Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av My & Elin - 20 oktober 2008 12:28

Hade tur imorse och fick tid till både röntgen och Wahlström. Tyvärr med negativa svar. Främre korsbandet är av. Tur i oturen sa doktorn att inget annat är skadat, miniskerna är hela, ett ledband är lite uttänjt men inget som försämrar min stabilitet.

Wahlström har gett mig två alternativ. Operation eller inte operation.

Ska jag spela innebandy igen måste vi operera och efter den kan jag räkna 6-9 månader innan jag står på planen igen.

Väljer jag att sluta spela innebandy behövs ingen operation. Jag kan dock genomföra Klassikern ändå. Det enda är att jag måste lära mig crawla istället.

Jag får 6 veckor på mig att fundera ut vad jag vill. Det är inget jag kommer lägga ner kraft på för tillfället utan just nu vill jag bara ha så kul som möjligt på min drömresa med Checke.

Han undrade om han skulle skriva ett intyg till mig så jag kunde avboka resan! Haha, eller hur? Vad kan hända?

Endast svullnad och att du blir öm.

Okej, då åker jag!


Nu ska jag gå så vanligt som möjligt fast med kryckorna i 3-4 veckor. Ska till sjukgymnasten imorgon och prata med honom, få lite övningar.


Ja, vad säger man?? Det finns helt klart en mening med detta också, fast jag förstår det inte just nu...


Tjejer, jag kommer till hallen ikväll och stöttar er på träningen! Det kommer jag göra hela säsongen. Min röst blir ni inte av med!


Over and out.

"Kryckan"  

Ovido - Quiz & Flashcards