Direktlänk till inlägg 19 oktober 2008

Vår söndags kväll!

Av My & Elin - 19 oktober 2008 20:12

När Elin dök upp hos My så satt hon på en stol vid spisen och försökte laga mat. Därefter la Elin in några handtag och då gick det mycket smidigare.

Det blev mycket snack om den senaste tiden, konsekvenserna som ev kommer av skadan igår. Elin ser ingen större fara i att skjuta på Klassikern. Hon tycker nästan det är skönt att släppa på pressen att vi måste träna 5 ggr i veckan. Vi har under kvällen diskuterat och kommit fram till att vi är rätt så mentalt slut och förmodligen även i kroppen då det uppkommit skador, onda känningar och långa förkylningar. Klassikern finns kvar och den kommer vi utföra. När det blir av får vi svar på imorgon eller på tisdag.


Tidigare idag har Elin varit på bio, Arn 2. Dessförinnan kom hennes vän Helene och hjälpte henne att sätta upp två tavellistor som blev jättebra. Även två hatthyllor,dessa gav dock lite problem. Det var lite knappt om tid när de skulle sätta upp den sista och Elin föreslog att de skulle ta den efter bion, men Helene ville ta den direkt då hon var i ett stim.När de kom hem från bion såg de att den ena hatthyllan var 4 cm högre än den andra. Helene skyndade sig ner till bilen och hämtade skruvdragaren, nya plugg och borrade rätt snabbt nya hål. Även denna gång gick det lite väl fort och Elin undrade var vattenpasset tog vägen... Denna gång blev det bara 0,5 cm fel! För att åtgärda detta gick det inte att borra ett nytt hål utan då kom Elin på den briljanta idéen att klippa av en liten bit från Wettextrasan och stoppa in i hålet på hyllan så när man trädde på skruven blev hyllan rak. (My skrattar...)

När Elin ringde upp My höll hon på att åtgärda de två hålen som ej kunde användas längre. 

M: Vad gör du?

E: Jag spacklar igen hålen med en osthyvel

M: Haha, men jag har en spackel!

E:  Ja, det har jag också, jag spacklar inte igen hålen med ost om du tror det!

M: Nej, det var inte så jag menade, utan spackelspaden...


Under middagen kom NY resan upp som My åker iväg på nästa vecka. Vi diskuterade ifall My och Checke kanske ska hyra rullstol. My har även fått förhållningsregler från Checke att inte shoppa så mycket, i och med att hon måste bära påsarna. Elin frågade då:

E: Har du tänkt på att det inte kommer bli så enkelt för dig att prova kläder?

M: (My tappar hakan) O shit, det har jag inte tänkt på! Checke får ta på mig byxorna på högra benet!


Nu ligger vi i soffan och ska kolla på film.

My har insett att morgondagen kommer få spenderas hemma i soffan. Det går inte att sitta på jobb med benet rakt ner! Elin kommer därför hit med Assi, så de båda får sällskap.


Over and out.


 
 
Ingen bild

Marlan

20 oktober 2008 08:50

Vilken tur att du får Assi som sällskap så att du inte (förhoppningsvis) sitter och funderar för mycket! Säg till om jag ska komma förbi med ett gäng filmer senare. Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My & Elin - 5 juni 2009 10:22

Denna säsong kommer vi att leva våra innebandyliv på vars ett håll. Elin har bytt spår helt och har fått en ny utmaning, hon ska vara tränare i Åstorps F16 lag. Hennes lediga tid går nu åt att planerar inför nästa säsong och det ska bli kul att se h...

Av My & Elin - 1 juni 2009 17:40

Jag tog ledigt från jobb idag, dels för att jag pluggat hela helgen och dels för att jag skulle studera Rögles två pass. Det var för ca 1 månad sedan som jag kontaktade Rögles nye fystränare för att fråga om jag fick vara med på ett par pass för att...

Av My & Elin - 1 juni 2009 13:54

Ett gäng tjejer hade möhippa för sin väninna och det blev vin, strippande grabbar, spex och upptåg, men även presenter. Den ena presenten var en svart monsterdildo. Dagen efter när den blivande frun satt i bilen på väg hem så sneglade honpå monstret ...

Av My & Elin - 31 maj 2009 21:14

Det är helt otroligt vad tiden och dagarna går fort. Jag kan nästan inte förstå att vi redan är framme i juni. Nu har alltså halva 2009 snart gått! Kanske är det inte så konstigt att dagarna i maj har gått fort jag har varit borta 3 helger. Veckan so...

Av My & Elin - 30 maj 2009 20:31

Igår var det middag i Viken tillsammans med mamma, Mats, Bitt och Leif (Henkes föräldrar). På väg hem undrade Henke och jag vad vi egentligen gjorde där för vi fick inte en syl i vädret. Våra föräldrar hade alltså att snacka om och släppte inte in os...

Ovido - Quiz & Flashcards