Direktlänk till inlägg 29 oktober 2008

Home sweet Home

Av My & Elin - 29 oktober 2008 21:14

Ja, Marlan, vi pratar allt lite svengelska för tillfället. De nya orden som jag och Checke kommer köra starkt med i framtiden är, Perfect och Sweetie. Det är vad amerikanarna har lärt oss... Den fras som de säger allra mest är, How are you doing? Man hinner inte komma in i en butik eller matställe förrän denna fras kastas ut! Men de bryr sig inte så värst mycket om svaret.


Innan avresan och efter min knäskada, fick jag höra från många att jag borde ställa in min resa. Dels för hälsans skull, jag kunde ju få massor av blodproppar och dö på kuppen (kul att höra). Du kommer inte få ut något av din resa, du vet inte hur mycket folk det är på gatorna, du kommer bli omkullsprungen med kryckorna.

Jag var väldigt nervös för alla dessa påståenden. Ett nervvrak, fråga Checke om min puls på ditresan. Trodde mitt ben skulle sprängas i småbitar.

Kom dit hel iaf, dock med ett ömt knä.

Myten om tråkiga, hänsynslösa amerikanare bröts direkt! Jag röjde vägen kan man säga. Alla bad om ursäkt på trottoaren för att de råkade gå en halvmeter ifrån mig. Det öppnades dörrar, vi slapp stå i köerna, kom in först på Madison Square Garden. Ja, vi har inte mött en enda ovänlig själ som försökt förstöra vår resa pga av mitt knä!

I söndags vände det helt plötsligt. Både mit knä och shoppingen. Vi fick hem en hel del kassar och jag började få upp spurten på kryckorna och utan ett svullet knä. Kändes väldigt bra!

På flygplatsen idag skrattade Checke åt mig. "Du använder ju inte kryckorna!" Oj, kul att jag lyckats starka musklerna kring knäet och inte bara pajat det som vissa trodde jag skulle göra på resan. 

Elin, du ska få känna på riktiga arbetarhänder, jag har valkar efter kryckorna i handflatorna! :)


Jag får skriva ett eller flera inlägg om vår resa till NY i veckan. Vi har haft det riktigt bra och jag ångrar mig inte en sekund att vi åkte! Jag behövde det mentalt. Bara tanken på att inte få spela innebandy på knappt ett år, inte träna på länge och inte åka på min livs drömresa? Hade ju inte gått! Synd bara om Checke, hon har dragit ett väldigt stort lass! 2 resväskor som framför allt på hemvägen var väääääldigt tunga och alla shoppingkassar på dagarna!

Checke, tack för att du orkade med hela veckan, trots ömhet i dina axlar. Kommer aldrig glömma denna resa!


Idag har Henke kört mig till Maxi för att handla det viktigaste till kylen. Han har varit snäll och lagat mat medan jag tog en välbehövlig dusch. Därefter packade jag upp den välfyllda väskan.  Mina kläder ligger i vardagsrummet för jag kan tänka mig att både mamma och Elin vill kolla in dem imorgon.

Min snälla mamma kommer nämligen hit och lagar god husmanskost, jag har bjudit hit Henke och Byggan också.

Elin, visst har jag handlat smink till dig, men du får faktiskt någon extra grej också!

  

Här kommer ett smakprov på vår resa. Ett par bilder som ger mig rysningar. Madison Square Garden är det coolaste jag varit med om!


Over and out.

Mysan

 
 
Ingen bild

Elina

30 oktober 2008 06:47

Men gud med kassar ;) Hur har ni lyckats ;)?! Jag e inte alls avundsjuk.. Skönt att allt är ok med knäet! Vi ses snart :) Kram!

 
Ingen bild

Ellep

30 oktober 2008 08:36

Gött å höra att ni nu är hemma och att det funkat.
Bland de kassar som visas är så hörde jag att intresset bland läsarna är störst på den vit/rosa från Victorias S, jag tror dom tittat för mycket på TV. :-))
Annars gillar jag bilden över skylinen och skymningen, häftigt och mäktigt.
Den som lockar mig mest är den från Madison.
Hur som helst, välkommen hem.

 
Ingen bild

Marlan

30 oktober 2008 08:55

How are you doing? Hi hi, säger de det som Joey i Vänner också? I så fall hade jag legat dubbelvikt av skratt varje gång... Ni verkar i alla fall haft en väldigt lyckad resa med upplevelser och shopping. Och My - man ska inte alltid lyssna på vad andra säger, utan lyssna på sig själv lite mer... Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My & Elin - 5 juni 2009 10:22

Denna säsong kommer vi att leva våra innebandyliv på vars ett håll. Elin har bytt spår helt och har fått en ny utmaning, hon ska vara tränare i Åstorps F16 lag. Hennes lediga tid går nu åt att planerar inför nästa säsong och det ska bli kul att se h...

Av My & Elin - 1 juni 2009 17:40

Jag tog ledigt från jobb idag, dels för att jag pluggat hela helgen och dels för att jag skulle studera Rögles två pass. Det var för ca 1 månad sedan som jag kontaktade Rögles nye fystränare för att fråga om jag fick vara med på ett par pass för att...

Av My & Elin - 1 juni 2009 13:54

Ett gäng tjejer hade möhippa för sin väninna och det blev vin, strippande grabbar, spex och upptåg, men även presenter. Den ena presenten var en svart monsterdildo. Dagen efter när den blivande frun satt i bilen på väg hem så sneglade honpå monstret ...

Av My & Elin - 31 maj 2009 21:14

Det är helt otroligt vad tiden och dagarna går fort. Jag kan nästan inte förstå att vi redan är framme i juni. Nu har alltså halva 2009 snart gått! Kanske är det inte så konstigt att dagarna i maj har gått fort jag har varit borta 3 helger. Veckan so...

Av My & Elin - 30 maj 2009 20:31

Igår var det middag i Viken tillsammans med mamma, Mats, Bitt och Leif (Henkes föräldrar). På väg hem undrade Henke och jag vad vi egentligen gjorde där för vi fick inte en syl i vädret. Våra föräldrar hade alltså att snacka om och släppte inte in os...

Ovido - Quiz & Flashcards