Alla inlägg den 16 september 2008

Av My & Elin - 16 september 2008 16:16

Vi har blivit dåliga på att berätta om vår träning, som denna blogg egentligen handlar mest om...

Igår hade vi innebandyträning. En ganska lugn sådan, lite speltid tyvärr. My fick dock lära sig hur hon ska stå i muren när motståndarna har frislag. Kan ju vara bra att veta, hon har tydligen missat det sedan tidigare!

I veckan kör vi på följande:


Elin:

Tisdag - hade varit på gymmet imorse om vi inte skulle ha match imorgon, så idag är jag ledig.

Onsdag - match

Torsdag - Planeringsdag med jobb i Arild, ledig

Fredag - Planeringsdag med jobb i Arild, ska försöka ta en löprunda innan jobb.

Lördag - Löpning 1 mil

Söndag - Gym


My:

Tisdag - min vilodag nr 1, dessutom är det match imorgon, så då blir det garanterat lugnt!

Onsdag - match

Torsdag - Gym

Fredag - 6 km löpning

Lördag - 1 mils löpning ifall min kropp känns ok, annars 6 km.

Söndag - Gym


Elin har även infört att vi ska ge varandra tips eller något vi ska tänka på innan match. Tex. bli aldrig stående i hörnorna, skjut minst 5 skott på mål varje period. Detta alltså med start imorgon...


Trevlig kväll!

Over and out.


Av My & Elin - 16 september 2008 11:58

Ja stackars turken i Alanya, hoppas han har repat sig! Snacka om att krossa hjärta, men det är en annan historia! Ni kan få den i kortversion

T: fattar du inte att jag är kär i dig

E: sorry, men jag går inte på den lätta, det kommer ju nya tjejer nästa vecka ta en av dem istället

T: men du är ju här nu

E: ja ja men jag åker snart hem, så back off

Nått att tillägga My?


Tessan är ett hett tips om ni vill ha reda på några smaskiga detaljer om mig, hon vet allt som ingen annan vet :)

Frieri… Ja ett wedding likt det i Mamma Mia hade väl varit något, ni får väl vänta och se om det dimper ner någon inbjudan!


Träningen bestod av att gå 60mx2 (till stranden och tillbaka) det var även en trappa här på 20 steg. Jag bar nästan alltid något från affären när vi handlat. Bar alltid vattnet ner till stranden 3x1,5L. Jag föreslog att vi gick vart vi än skulle det var ju bara 3 km eller hur var det Tessan? Övrig träning var den när jag vände mig från ryggläge till magläge och de gånger jag fick resa mig upp för att betala solstolen. Sen blev det ju en del badande och det var rödflagg 5 dagar och då var det rätt kämpigt att ta sig upp ur vattnet! Vid några tillfällen fick jag även lyfta på huvudet och följa de väl trimmade kropparna som hurtigt gick förbi. Ibland hade vi även sådan tur att de valde att stanna precis framför oss och spela strandtennis (stort leende).

Visst är det härligt med värme och sol och lättklädda kroppar!


Kom i säng, vet inte om man kan kalla det för säng den var stenhård och jag fick lägga två tjocka filtar under mig för att kunna sova över huvudtaget. Och eftersom vi var på tjejresa så fick inga av det manliga könet följa med upp på rummet!


Uteställena, ja balkongen var ju utomhus och där satt vi ju rätt ofta och avhandlade ämne för ämne. Som sagt vi tre tjejer träffas inte så ofta längre så det var en del smått och gott att uppdatera :)


 Störningsmoment på stranden? Det ända som kunde störa oss var i så fall om de som valde att spela tennis var överviktiga medelålders män som sköt bollarna mera på oss vid solstolarna än till varandra, men det är ju inte så lätt om man inte kan röra på kroppen! Sen är det ju de som är en halvmeter höga och vill få sin vilja igenom vad det än gäller och fick de inte sin vilja igenom blev det ibland ett j..la liv!


Groggar dricker inte jag så det blir noll/dag, men hade du frågat om drinkar och vin hade det blivit ett annat svar! Sonja erbjöd sig ofta att blanda till mig och Tessan men blev snabbt nedröstad och bortplockad från vår barbuffé. Vi vet av erfarenhet att hennes blandning brukar ligga på 50/50 vad det än gäller!


Shopping-djävulen kom bara fram när vi fick ett erbjudande som vi inte kunde tacka nej till…. Helt fantastisk olivolja fick vi köpa i en gul liten bil utanför vår favorit restaurang, tell you no more!


Jag tog med ett storpack tändstickor och de användes och räckte. Tessan visste redan vad som gällde när hon fick se asken, men Sonja fick en instruktion.


Hade jag bara pratat med dom (grekerna) så hade ni fått namn, dessutom är jag inte vidare bra på att komma ihåg vad alla heter…..! hahaha skämt och sidor vad tror du, My, om mig egentligen. Du kanske ska ta och berätta lite om din granne som du endas är ”kompis” med eller hur är det nu egentligen?

Du får ta och lägga ned de där hoten med att inte ta med någon banan till mig, du får lära dig att förhandla istället för att hota.

Dessutom så tror jag att du tog i ordentligt när vi brottades sist så du har inte så mycket mer att sätta emot. Jag vet inte om det är någon gren som du kan slå mig i för bloggning är ju inget man kan tävla i……


Är det någon som vill veta något mer så är frågan fri!


Over and out.

Byggan

Av My & Elin - 16 september 2008 09:30

Tycker vi fått dålig information om Elins Kreta resa. Börjar snart tro att hon döljer något?!

Kanske ska ta och ringa Tessan för att få höra alla smaskiga detaljer... Tyckte du var ganska väl uppvaktad i Alanya när vi var där i maj och du är ju inte precis i sämre shape nu! Något frieri borde du fått! Jag ska hjälpa dig lite på traven.


-När vi satt i bilen på väg ner till Sturup frågade jag om du skulle unna din kropp vila. Svaret blev något i stil med "Jag ska faktiskt träna". Hur blev det egentligen? Dra inte den där med att poolen va sönder!


-När kom du i säng om kvällarna? Röjde du på uteställena?


-Något störningsmoment på stranden?


-Antal groggar i genomsnitt per dag?


-Tog shopping-djävulen över dig?


-Räckte tändstickorna?


-Vad heter greken? Berätta lite om honom!


Vet att du har mycket på jobb, så du kan väl få dispens på svaren. Hade varit trevligt om vi ser dem här imorgon förmiddag! Då vill vi ha HELA historien. Annars får du ingen banan och jag lovar att ta i ordentligt nästa gång vi brottas...


Over and out.

Mysan

Ovido - Quiz & Flashcards