Alla inlägg den 26 september 2008

Av My & Elin - 26 september 2008 22:31

Efter maten frågade  My och Checke (eller Krysset som hon numera kallas) kartläsaren Elin hur långt det var kvar till Sthlm. Svaret vi fick är att det är så här långt och så visade hon på kartan mellan två fingrar, alltså 20 cm. Gapflabb bryter ut. Efter ytterliggare några mil kommer samma fråga igen och svaret denna gån blir,

E: det är 7cm med snurren!

C: Det är vaddå frågade Krysset

E: Ja alltså det är 5 cm utan

C: vänder sig bak mot Elin och ser spiralen i bilatlasen.....

(Vi ligger just nu dubbelvikta, gapflabbar och gråter när vi skriver detta).


My börjar nu bli lite nervös inför körningen in mot stan, men Elin försöker lugnande cm för cm ta henne mot city. Stundtals hjälper inte detta filerna blir fler och fler. My utbrister oshit nu är det 4 filer vad ska de med alla dem till. Elin försöker lugnande berätta att de behövs när morgontrafiken är igång för då är det kö hela vägen här! Kolla skyltarna då så stora pilar och tänk om man ligger i fel fil när vägarna delar på sig. V i stannar vid en OKQ8 mack och släpper Krysset som ska ta en taxi till innerstan. När hon ringer och ska förklara vart hon är anger hon en korsning mellan två adresser. Till svar får hon då av taxi, jag vill inte ha någon korsning jag vill ha en siffra. Tillslut kommer ändå taxin och hämtar henne och hon ringde väl framme hos sin syster.


Vår färd går vidare mot Spånga och väl framme där börjar vi leta parkering. Fredagkväll och sent trodde vi att det skulle vara kört, men inte. När vi har parkerat bilen säger My, det här känns inte bra, det är lite skumt här. Det är inte så mycket att göra åt det. Antingen så ställer vi bilen här eller på torget, men då måste vi flytta den kl 8 i mogonbitti. Efter en diskussion bestämmer vi oss för att låta bilen stå och går mot Sivan. Strax innan vi går in i porten säger My igen, det hade nog varit bättre här på torget... där det är upplyst! Elin går bara vidare och My fattar och går efter.


Väl framme tag Sivan emot oss med öppna armar och kramar om oss. Sen blev det rundvisning i hennes 3:a och vi fick våra sovplatser. Byggan tar soffan och My fick ta gästrummet. I köket är det uppdukat med varsin cibatta med skinka, mozzarella, tomat och sallad och en kopp te.


Nu har vi gjort toaletten och ska gå och sova.   


Over and out



Av My & Elin - 26 september 2008 18:09

Ja, vad ska man säga. Vårt äventyr nr 4 på Tjejklassikern har börjat. Självklart så händer det grejor direkt...

My hämtar Elin på jobbet kl 14.30 Elin är lite smått stressad från arbetet. En kort dialog mellan dem båda:

E: Har du med kartan vi fick med Lidingötidningen?

M: Ja.

Efter ett par sekunder.

E: O shit, jag har glömt alla mina papper! Vi måste köra hem till mig och hämta dem!


Så ja, bara till att köra hem till Elin. Papprena hon hade glömt är ganska viktiga då man behöver dem för att hämta ut sin nummerlapp inför loppet.

Lite senare hämtar vi upp Checke vid Hemköp. My berättade i ett tidigare inlägg

Aaaaaaa, Agnes nya låt på radio! Yeaahhhhh....

Ja, ska fortsätta berätta. Jo, skrev ju tidigare om Checkes problem med val av väska. Hon står där på trottoaren med en ganska stor resväska!! Vi ska bara vara iväg 3 dagar!! Svaret vi fick var, "Jag har grejor med till Cathe..."

Jaja, skyll på det!

Väl i bilen och på E4. My fick ett trevligt sms från Marlan:

"My - har ni kommit över åsen än? :) :) ha det superbra i storstaden! Kram"


Ja, ingen Hallandsås i sikte, men dock några kullar vi Örkelljunga!


Framåt 17-tiden började vi bli lite hungriga och bestämde oss för att stanna vid ett värdshus. Det är här Elleps inlägg för någon dag sedan gör sig väl till pass. Han skrev att vårt beteende kallades för 1: Beslutsångest och 2: Fruntimmer. Du skulle bara veta Ellep...

På motorvägen, När vill ni äta? Ja, snart, om en halvtimme kanske. Åå, här är ett värdshus, ska vi stanna här? Nja, det kvittar, bestäm ni. Mig kvittar det... Okej, vi kör in här.

Värdshus 1: Är här något ni vill äta? Mig kvittar det, är inte så kräsen. Ja. Asså isf får det bli pyttipanna. Eller så får vi åka till nästa ställe. Ja, vi åker en bit till.

Värdshus 2: Oj, vad fint det ser ut här. Nej, kolla, där är inget folk. Här kan vi nog inte äta. Nämen, det är nog där inne. Nej, det är bara konferensfika. Jaha. Då kör vi till nästa ställe.

Värdshus 3: In här!! Här är ett värdshus. Var det detta du menade? Nej. Är här något ni kan äta? Ja. Men jag vet inte vad. Väljer mellan ... och ... Du då?


Ojojoj, förstår ni???

My och Checke är velepellar nr 1!! Tur att vi har Elin som kan sätta ner foten lite och bestämma annars hade vi nog varit på Värdshus nr 10.


Checke kör, My bloggar, Elin. Vad gör du Elin där bak? Läser jobb. Något att berätta?

E:Det var inte så god mat.

C:Håller med, vi skulle tagit fjärde alternativet.

M: Ni kan fortsätta prata för jag skriver vad ni säger.

Hihihihi....

C:Jag känner hur ont ni har. Vi har kört 29 mil nu. Om ett år har ni bara 1 mil kvar på cyklingen. Den sista milen går nog på vilja.

E: Det gör nog de tio sista milen.

M: Hallå, paus, jag hinner inte med!


Elin fick nästan chocktillstånd när Mysan berättade att hon bara varit i Stockholm 2 ggr i sitt liv. En gång när hon var 13 på semester, men då fick hon bara se Gröna Lund och Wasa-muséet. Den andra gången för ca 1,5 år sedan när hon var på kurs med jobb. Då fick hon bara se hotellrummet och Zara-butiken efter beskrivning av Checke. Vågade inte ge sig ut något mer. Så Mysan vill gärna ha sightseeing i storstaden. Elin har hajat på detta och ska ta henne runt på en tur. Det enda hon önskat är lite shopping, men kan även tänka sig Gamla stan (efter tips av Elin) och Djurgården. Vi ska även till Skanstull så Elin kan visa var hon bodde tidigare.


Vi skriver lite mer ikväll innan sängdags.


F-n, nu racar Checke med Mys Polo (74 hk) mot en Volvo 740. Där sitter två coolingar i bilen. Såg lite farliga ut. Cigg i mungipan. Nu kör de upp bredvid oss.

E:Gör en fuling och kör om dem igen.

M:Nej, akta min bil!

C:Men kör om nu...


Ja, historien fortsätter.


Over and out.

The girls







Av My & Elin - 26 september 2008 09:30

Elins inlägg igår var ganska klockrent! Jag är en planerare nr 1. Tom jag själv irriterar mig över detta, då det ibland kan bli lite för mycket. Jag har dock ändrat mig kopiöst mycket, för ett år sedan var det ännu värre!

Jag brukar alltid kolla med Elin innan vi åker iväg på våra äventyr vad vi ska ha med oss, framför allt i klädväg. Igår tänkte jag för mig själv, "ikväll när jag packar så ska jag inte ringa Elin!" Hennes inlägg hade bara blivit ännu mera mitt i prick då.

När jag började gå igenom min packlista (som jag skrivit i måndags...) kom jag fram till: Lakan?

Shit, där sprack det. Vi ska ju bo hos gamla vänner till Elin i Spånga och möjligheten finns då att vi slipper ta med påslakan.

Tar luren, ringer Elin:


E: Hej...

M: Hej... Ja du kan väl tänka dig varför jag ringer.

E: Ja, vad är det nu vi ska planera?

M: Jag har faktiskt bara en sak jag undrar, det är om jag ska ta med mig lakan?


Övning ger färdighet. Elin tänk dig om ett år när vi ska springa det stora Lidingöloppet, jag kommer inte planera för fem öre.


Min väska är nästan klar. Blev lite orolig dock, för den ser så liten ut. Jag brukar aldrig få plats i bagen utan behöver en ryggsäck också.

Checke ska följa med oss upp till Stockholm för att hälsa på sin syster och sedan heja på oss på söndag. Checke är också en planerare. Ringde mig igår och frågade hur stor väska hon fick ha med sig i min bil. Jag frågade då på skämt, ska du ha en resväska med dig eller? Japp, det skulle hon, en liten sa hon. Haha. Vi tre kommer nog ha riktigt kul!


Lite orolig för Elins ihängande förkylning. Vi satte upp vårt mål igår och det är att enbart ta oss runt loppet, precis som alla de andra. Skulle din förkylning hänga kvar och vara envis och ställa till det, så ser jag till att vi tar oss runt. Jag bär dig på ryggen isf!


Min dator följer med på färden och kommer uppdateras ständigt! Hoppas ni hänger med oss!


Over and out.

Mysan



Ovido - Quiz & Flashcards