Alla inlägg den 17 september 2008

Av My & Elin - 17 september 2008 11:59

Igår var det ju vilodag nr 1. Jag och Checke skulle på NY-kväll hos min kollega Anette "shoppingguru" Kittel.

Planen var att hämta Checke hos hennes föräldrar i Ingelstorp och på något vis var jag helt plötsligt vilse.

Har en del andra grejor att tänka på för tillfället och jag var lååångt borta. Ringde Checke, var är jag??? Jag var alltså någonstans på 107:an eller den heter 109:an? Strunt samma, jag kom rätt till slut.

Vi körde in om Väla för att köpa bröd, en blomma till Anette och Checke skulle lämna en kavaj.

Hamnade i Hbg vid 17.30 tiden och blev bjudna på en god kasslersallad. Därefter började THE BIG TALK. Vi fick en fin shoppingkarta över alla "måste ställen" att besöka, då snackar vi Charlotte Russe, Century 21, Forever 21, Manhattan Mall, Sephora, Nike, Macys... Ojoj, hur ska vi hinna med allt detta??

Väl hemma igen vid 20.15, satte jag igång tv:n (det händer inte ofta i mitt liv) för att kolla in Idol. Hade förbjudit Henke att komma in till mig denna kväll. Behövde ta itu med min lägenhet och lägga mig i tid. Jag är väldigt känslig när det gäller sömnen och inför match måste jag vara utvilad! Hör och häpna, 8 h sömn...i sträck! Helt underbart!


Imorse hade min kära nacke/skuldra-nerv hittat fel igen och försökte få den rätt med lite morgonjympa, men icke. Löser problemet med att skjuta många bollar på mål och i mål ikväll, då lossnar den!

Kommer till jobb med 4 matlådor, 1 banan, 1 päron och 1 kg morötter. Ett par kollegor kollar konstigt på mig. Försvarar mig genom att säga: "Vi har match ikväll och jag måste äta middag här kl 16!"

Börjar bli sådär smått nervös. Allt är precis som det ska vara alltså! Toalettbesöken avlöper varandra. Några gånger i timmen är jag där. Blir snart ännu värre efter lunch kan jag tänka mig.

Känner mig på sådant där fint krigshumör idag också. Södra Dal får se upp. Precis som Byggan skriver, vi får minskäl vara på tårna direkt när domarna avlossar pipan.

Trist att vår kompanjon Ellep inte kan närvara och sätta betyg på oss och matchen.


Nu måste jag fylla på förrådet!


Over and out.

Mysan

Av My & Elin - 17 september 2008 09:26

Hur känns det My?


Jag har inte riktigt vaknat än för Assi väckte mig 05:15 och mådde inte så bra så det har inte varit någon höjdare morgon, men hon är med på jobb så jag kan övervaka henne. Det verkar inte vara någon fara nu dock.

Dessutom har vi ett stort problem på jobb. Vi betalar 50:- i månaden och då får man dricka så mycket kaffe/te man vill. Cafeterian i stadshuset har tidigare öppnat 07,30 och då har det funnits nybryggt kaffe helt perfekt. Nu har de ändrat och öppnar inte förens 09,00 så nu har vi stora diskussioner om vi ska köpa in en kaffebryggare och ha på kontoret. Det är ju viktigt att man får en bra start på morgonen…… 


Igår var det familjesim i Ängelholms badhus och självklart var jag, Sam och hennes mamma Nina där. Det är nämligen så att Nina är på tjocken igen och börjar bli lite orörlig, men hon får nog kämpa på för det är 3 månader kvar. Tanken Nina har är att i slutet när hon inte kommer i sina badkläder längre så ska jag vara i bassängen med Sam. För att jag inte ska vara helt lost då så fick jag följa med och lära mig sångerna nipper tippan, prostens lilla kråka och busschauffören. Sam är en riktig vilding och slänger sig rakt ner i famnen och tycker det är jätte kul. Duschen är dock lite så där hon blir ju hal som en ål, när man sen ska klä på sig så går hon iväg och säger hej till alla hon ser så vi får väl se hur det går.


Jag kommer att börja ladda i bilen, hinner inte tänka på matchen innan tyvärr. Det är dock sista matchen före seriepremiären nästa tisdag ska bli riktigt kul att komma igång. Södra dal är ju ett tufft motstånd så det gäller att vi är på tårna i kväll! Börjar bli lite små nervös nu när jag tänker på det.


Over and out.

Byggan

Ovido - Quiz & Flashcards