Alla inlägg den 11 september 2008

Av My & Elin - 11 september 2008 16:17

Tredje inlägget av oss idag, shit, vi börjar ju bli riktigt bra på det här! Att även Byggan har skrivit är ju "kryss i taket", på hennes födelsedag dessutom. Hmm.

När vi skulle vandra till bilen igår efter träningen så pillade Elin på sin mobil och log stort. Hon kom fram till mig sen och lät mig läsa följande sms:

 "Grattis Elin på födelsedagen! Bamsekramar Anti" /Mys mamma


Ojoj, lite väl tidigt ute lilla mamma. Elin sa dock att hon blev väldigt glad ändå då hon inte brukar få så många bamsekramar. Jag skickar tillbaka från min mobil:

 "Hej. Mamma du är ca 4 h för tidig med att säga grattis till Elin. Hon fyller år den 11, alltså imorgon :) Hon tackar dock för kramarna"


Mamma skickar tillbaka:

"Fasen också. Tyckte du sa torsdag! O de e det ju imorgon. Jag måste va snurrig. Kan du ev hämta o betala en kjol på Brännborns kläder.Jag ringer imorgon. Kram"


Vi sitter i bilen och har himla roligt åt min förvirrade mamma. Hon ringer upp mig någon minut efter sitt sms. Dialog på ett ungefär:


Anti: Hihihihihi. Asså, du kan ju inte hämta kjolen imorgon för då har du ju träning. Var e du nu?

My:Vi är på väg hem.

Anti:Från vad?

My:Från träningen.

Anti:Ja just det, det är ju onsdag. Då kan du ju hämta min kjol imorgon.

My:Ja, jag tränar imorgon också, men jag ska ändå klippa mig hos Annah, så jag kan köra inom efter. Så förvirrad du är!

Anti: Jag har kollat mitt huvud o där är inget fel!

(Jag bryter ut i gapflabb...)

Ja, vad ska jag säga. Min dendens till att ibland vara förvirrad, har ni nu facit på vart jag fått ifrån.

Elins kommentar på detta:

"Hon är kanske överhettad. Hon har säkert för mycket kläder på sig!"


Elin, jag ska göra mitt allra yttersta att i framtiden komma ihåg en guling till dig varje träningstillfälle. Gäller detta även efter match?

Nu ska jag klippa mig!


Over and out.

Av My & Elin - 11 september 2008 11:48

Fick ju ingen på sängen i morse även om jag låg kvar extra länge, så är jag nu redo för att ta upp mitt bloggande till allas förtjusning eller förtret!

Fick förresten sms från Mys mamma i dag igen och nu gratta hon mig på rätt dag! 


Igår efter träningen skrev jag ihop lite till bloggen efter några hårda ord från My på träningen!Det är nämligen så här, för att få den banan som jag så behöver efter träningen har jag gjort ett avtal med Mysan. Jag betalar henne och så köper hon och tar med en banan till mig. För det är helt omöjligt för mig själv att komma ihåg denna lilla gula sak själv. Dom som känner mig väl vet ju hur jag blir när det tar för lång tid innan jag får mat när jag är hungrig…. Och för er som vill träffa på det monstret säger jag bara dont go there!

Under gårdagens träning frågar jag My, har du med dig en banan till mig idag? För i så fall hade jag velat ha den innan träningen eftersom jag var jätte hungrig. Till svar får jag… du får ingen banan förens du har börjat blogga… tuff brud tänkte jag hon är ju hård som stål! Den dagen som hon glömmer en banan till mig ska hon sent glömma!!!! Därför var jag lite extra tuff mot henne i boxen när hon var framför mål i power play, men krokbenet fixade hon själv. Vet inte hur men rätt som det var så låg hon bara ner bakom mig, men så är det väl när man försöker sig på berg!! 

 Det var skönt att vara igång med träningen igen. Den ända träningen jag gjorde på Kreta var att ligga på rygg. En kommentar på det från Hanna på träningen igår var ju att det kan ju vara rätt ansträngande beroende på vad man gör när man ligger på rygg. Hanna då, du gör ju mig nästan generad men det är så sant så sant. Men jag kan säga att den träningen jag gjorde på Kreta var inte det minsta puls höjande.

Min utmaning till de andra tjejerna som jag åkte med var att ligga så stilla du kan så länge som möjligt på en solstol, jag har nog världsrekordet i det :) Där av mina brungyllne ben som jag visade upp på träningen igår, men inte en ända kommentar… inte ens på min vita rumpa från tjejerna i duschen! 

Mer om min Kreta resa kommer. Har lite svårt att hålla koll på vad som hände vilken dag, med det är väl så det ska vara på semestern. Och jag tror inte att rakin vi drack varje kväll har något med det att göra utan den höll bara våran mage i bra form.

Tänkte även passa på att förklara att just nu har jag väldigt mycket att göra på jobbet håller på att byta arbetsuppgifter och ska ta över ett stort projekt som berör hela den kommunala verksamheten så det är mycket att sätta sig in i. Dessutom tror jag att jag är odödlig och att varje dygn har 52 h vilket börjar komma i fatt mig. Men i måndags på projektledarutbildning i Malmö fick lära mig att jag inte har ont om tid…. det gäller bara att planera väl! 


För övrigt så tackar jag så hjärtligt för de glada tillropen och gratulationerna som jag fått på morgonkvisten.  


Over and out

Byggan
Av My & Elin - 11 september 2008 08:00

...vi gratulerar, vi gratulerar kära Byggan idag, med blommor och blader gör vi henne glader, vi gratulerar kära Byggan idaaa!


Ett fyrfaldigt leve för Byggan, hon leve:

 HURRA, HURRA, HURRA, HURRAAAAAAAAAAAAAAAA


Grattis Byggan önskar din kompanjon Mysan



Ovido - Quiz & Flashcards