Direktlänk till inlägg 17 september 2008

Mys rapport

Av My & Elin - 17 september 2008 11:59

Igår var det ju vilodag nr 1. Jag och Checke skulle på NY-kväll hos min kollega Anette "shoppingguru" Kittel.

Planen var att hämta Checke hos hennes föräldrar i Ingelstorp och på något vis var jag helt plötsligt vilse.

Har en del andra grejor att tänka på för tillfället och jag var lååångt borta. Ringde Checke, var är jag??? Jag var alltså någonstans på 107:an eller den heter 109:an? Strunt samma, jag kom rätt till slut.

Vi körde in om Väla för att köpa bröd, en blomma till Anette och Checke skulle lämna en kavaj.

Hamnade i Hbg vid 17.30 tiden och blev bjudna på en god kasslersallad. Därefter började THE BIG TALK. Vi fick en fin shoppingkarta över alla "måste ställen" att besöka, då snackar vi Charlotte Russe, Century 21, Forever 21, Manhattan Mall, Sephora, Nike, Macys... Ojoj, hur ska vi hinna med allt detta??

Väl hemma igen vid 20.15, satte jag igång tv:n (det händer inte ofta i mitt liv) för att kolla in Idol. Hade förbjudit Henke att komma in till mig denna kväll. Behövde ta itu med min lägenhet och lägga mig i tid. Jag är väldigt känslig när det gäller sömnen och inför match måste jag vara utvilad! Hör och häpna, 8 h sömn...i sträck! Helt underbart!


Imorse hade min kära nacke/skuldra-nerv hittat fel igen och försökte få den rätt med lite morgonjympa, men icke. Löser problemet med att skjuta många bollar på mål och i mål ikväll, då lossnar den!

Kommer till jobb med 4 matlådor, 1 banan, 1 päron och 1 kg morötter. Ett par kollegor kollar konstigt på mig. Försvarar mig genom att säga: "Vi har match ikväll och jag måste äta middag här kl 16!"

Börjar bli sådär smått nervös. Allt är precis som det ska vara alltså! Toalettbesöken avlöper varandra. Några gånger i timmen är jag där. Blir snart ännu värre efter lunch kan jag tänka mig.

Känner mig på sådant där fint krigshumör idag också. Södra Dal får se upp. Precis som Byggan skriver, vi får minskäl vara på tårna direkt när domarna avlossar pipan.

Trist att vår kompanjon Ellep inte kan närvara och sätta betyg på oss och matchen.


Nu måste jag fylla på förrådet!


Over and out.

Mysan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My & Elin - 5 juni 2009 10:22

Denna säsong kommer vi att leva våra innebandyliv på vars ett håll. Elin har bytt spår helt och har fått en ny utmaning, hon ska vara tränare i Åstorps F16 lag. Hennes lediga tid går nu åt att planerar inför nästa säsong och det ska bli kul att se h...

Av My & Elin - 1 juni 2009 17:40

Jag tog ledigt från jobb idag, dels för att jag pluggat hela helgen och dels för att jag skulle studera Rögles två pass. Det var för ca 1 månad sedan som jag kontaktade Rögles nye fystränare för att fråga om jag fick vara med på ett par pass för att...

Av My & Elin - 1 juni 2009 13:54

Ett gäng tjejer hade möhippa för sin väninna och det blev vin, strippande grabbar, spex och upptåg, men även presenter. Den ena presenten var en svart monsterdildo. Dagen efter när den blivande frun satt i bilen på väg hem så sneglade honpå monstret ...

Av My & Elin - 31 maj 2009 21:14

Det är helt otroligt vad tiden och dagarna går fort. Jag kan nästan inte förstå att vi redan är framme i juni. Nu har alltså halva 2009 snart gått! Kanske är det inte så konstigt att dagarna i maj har gått fort jag har varit borta 3 helger. Veckan so...

Av My & Elin - 30 maj 2009 20:31

Igår var det middag i Viken tillsammans med mamma, Mats, Bitt och Leif (Henkes föräldrar). På väg hem undrade Henke och jag vad vi egentligen gjorde där för vi fick inte en syl i vädret. Våra föräldrar hade alltså att snacka om och släppte inte in os...

Ovido - Quiz & Flashcards