Direktlänk till inlägg 26 september 2008

Nu bär det iväg till Stockholm!

Av My & Elin - 26 september 2008 09:30

Elins inlägg igår var ganska klockrent! Jag är en planerare nr 1. Tom jag själv irriterar mig över detta, då det ibland kan bli lite för mycket. Jag har dock ändrat mig kopiöst mycket, för ett år sedan var det ännu värre!

Jag brukar alltid kolla med Elin innan vi åker iväg på våra äventyr vad vi ska ha med oss, framför allt i klädväg. Igår tänkte jag för mig själv, "ikväll när jag packar så ska jag inte ringa Elin!" Hennes inlägg hade bara blivit ännu mera mitt i prick då.

När jag började gå igenom min packlista (som jag skrivit i måndags...) kom jag fram till: Lakan?

Shit, där sprack det. Vi ska ju bo hos gamla vänner till Elin i Spånga och möjligheten finns då att vi slipper ta med påslakan.

Tar luren, ringer Elin:


E: Hej...

M: Hej... Ja du kan väl tänka dig varför jag ringer.

E: Ja, vad är det nu vi ska planera?

M: Jag har faktiskt bara en sak jag undrar, det är om jag ska ta med mig lakan?


Övning ger färdighet. Elin tänk dig om ett år när vi ska springa det stora Lidingöloppet, jag kommer inte planera för fem öre.


Min väska är nästan klar. Blev lite orolig dock, för den ser så liten ut. Jag brukar aldrig få plats i bagen utan behöver en ryggsäck också.

Checke ska följa med oss upp till Stockholm för att hälsa på sin syster och sedan heja på oss på söndag. Checke är också en planerare. Ringde mig igår och frågade hur stor väska hon fick ha med sig i min bil. Jag frågade då på skämt, ska du ha en resväska med dig eller? Japp, det skulle hon, en liten sa hon. Haha. Vi tre kommer nog ha riktigt kul!


Lite orolig för Elins ihängande förkylning. Vi satte upp vårt mål igår och det är att enbart ta oss runt loppet, precis som alla de andra. Skulle din förkylning hänga kvar och vara envis och ställa till det, så ser jag till att vi tar oss runt. Jag bär dig på ryggen isf!


Min dator följer med på färden och kommer uppdateras ständigt! Hoppas ni hänger med oss!


Over and out.

Mysan



 
 
Ingen bild

Marlan

26 september 2008 11:53

Lycka till i helgen!! och Cecke - hälsa syrran!
Kramisar

 
Ingen bild

Marlan

26 september 2008 11:54

Vad hände med tunnelbanekartan som jag skickade? :-) hi hi hi

 
Ingen bild

Ellep

26 september 2008 16:50

Bara lugn - vi följer med och har koll.
Kör försiktigt och var rädd om varandra nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My & Elin - 5 juni 2009 10:22

Denna säsong kommer vi att leva våra innebandyliv på vars ett håll. Elin har bytt spår helt och har fått en ny utmaning, hon ska vara tränare i Åstorps F16 lag. Hennes lediga tid går nu åt att planerar inför nästa säsong och det ska bli kul att se h...

Av My & Elin - 1 juni 2009 17:40

Jag tog ledigt från jobb idag, dels för att jag pluggat hela helgen och dels för att jag skulle studera Rögles två pass. Det var för ca 1 månad sedan som jag kontaktade Rögles nye fystränare för att fråga om jag fick vara med på ett par pass för att...

Av My & Elin - 1 juni 2009 13:54

Ett gäng tjejer hade möhippa för sin väninna och det blev vin, strippande grabbar, spex och upptåg, men även presenter. Den ena presenten var en svart monsterdildo. Dagen efter när den blivande frun satt i bilen på väg hem så sneglade honpå monstret ...

Av My & Elin - 31 maj 2009 21:14

Det är helt otroligt vad tiden och dagarna går fort. Jag kan nästan inte förstå att vi redan är framme i juni. Nu har alltså halva 2009 snart gått! Kanske är det inte så konstigt att dagarna i maj har gått fort jag har varit borta 3 helger. Veckan so...

Av My & Elin - 30 maj 2009 20:31

Igår var det middag i Viken tillsammans med mamma, Mats, Bitt och Leif (Henkes föräldrar). På väg hem undrade Henke och jag vad vi egentligen gjorde där för vi fick inte en syl i vädret. Våra föräldrar hade alltså att snacka om och släppte inte in os...

Ovido - Quiz & Flashcards