Alla inlägg under september 2008

Av My & Elin - 15 september 2008 11:53

Då har jag blivit faster igen! Grattis Tian och Gina!

Det blev en liten Jonatan. Eller liten och liten...en riktig biffig Gullbergare/Lange. 4420 gr och 54 cm lång. Som gjord för hockeyrinken!


Over and out.

Mysan

Av My & Elin - 15 september 2008 08:11

DM-match igår mot Finn. Precis som rubriken förtäljer så blev det vinst, härligt!

Det var dock precis, vi kunde lika gärna förlorat, hängde lite på snöret ett tag där. Vet inte varför vi inte får till det riktigt. Lite slarvigt emellanåt, kanske inte riktigt uppe på tårna? Lätta misstag på frislag både mot oss och till. My gjorde ett gigantiskt fel på deras frislag som gav dem 2-4 eller det var 3-4? Elin sprang och jagade en motståndare utan klubba och fick utvisning! Det såg ganska kul ut.

Tur att vi lär oss en massa nu innan seriepremiären, vi kommer vara fulländade den 23/9!


Over and out.

Av My & Elin - 14 september 2008 09:14

Vi tog en promenad imorse kl 8.30 Elin ville gärna att vi skulle gå till ICA eller Hemköp, hon behövde tandkräm... Vi begav oss längst bort, hade ju gått om tid. Lite kyligt ute! Varför måste hösten vara här redan?


Byggan:

Jag är lite nervös om vi ska få spelet att fungera lite bättre än de senaste matcherna. Om inte annat så hoppas jag att vi håller tätt bakåt även om vi inte gör så många mål. Annars känns det bra tycker jag.

Pressen börjar komma nu, har ju gjort mål i båda matcherna. Detta är en ny situation för mig. Jag har aldrig stått inför denna pressen att behöva göra mål. Jag har alltid passat innan. Men det är kul. Än så länge känns det inte så mycket press för målen har varit höstlöv, förutom backhand-målet, det var välplacerat.

Jag har sovit gott och drömt mycket, dock inte om innebandyspel. Det ska bli roligt att se reaktionerna på skivan som jag och Marlan sluförde igår. Eftersom Marlan ville ha lite gamla godingar så vi får se om tjejerna kommer ihåg dem eller sågar dem.


My:

Perfekt med en promenad på morgonkvisten så kroppen kommer igång.

Lyssnar just nu på mina taggelåtar. Jag hoppas att även Marlan och Elin tog med dem på skivan?!

Ska bli riktigt kul att spela match, längtar! Känner mig på riktigt bra humör för innebandy idag. Lite sådär krigs och slåss-sugen, sånt där att de ska flyga över sargen... Ska inte dra på mig någon utvisning.

Jag känner ingen press till att göra några mål. Hmm.

Nu måste jag fylla på förrådet, någon macka till i magen. Jag ska dessutom packa min och Elins "matsäck" efter match. Hon kommer bli galen på mig ifall jag glömmer det... Det blir dock ingen banan idag. Elin gillar bara gröna bananer och det har jag inga. Det blir istället kardemummabulle och russin.


Här kommer en bild på oss när vi fulade oss igår kväll.


Over and out.


Av My & Elin - 13 september 2008 22:07

Här kommer bilden jag lovade i inlägget jag precis skrev.

Imorgon bitti kommer det en intervju om oss som går under rubriken "Är du laddad inför matchen?"


Over and out.

Av My & Elin - 13 september 2008 21:49

Kl 18.45 hämtade taxin upp (Mys Polo AB) för att ta girlsen till Hamnkrogen. Elin hade beställt bord där för att fira sin födelsedag med mig och Checke. Upklädda till tusen tog vi hela stället med storm!

Elin beställde in fisksoppa och vi andra två tog Wallenbergare. De hade en ny meny för kvällen. Gott var det. Elin tyckte dock soppan var lite salt. Emellan huvudrätt och efterrätt blev det presentutdelning. Av mig fick Byggan en bok "I stormens öga". Det är en självbiografi av Roger Nilsson som seglat jorden runt x antal gånger på kortast tid. Där berättar han om vad det är som driver människor till att göra speciella saker, vad som motiverar en mm. Passar dig och oss perfekt. Jag bad nämligen att få låna boken efter att hon läst ut den. Hihi.

Av Checke fick Byggan supertjusiga ljuslyktor, mossgröna! Passar finfint till vardagsrummet.

Till efterrätt beställde vi in äpplepaj! Den var sprängfylld med klet (socker, kanel...), riktigt gott!

Under kvällen fick vi gått igenom de flesta samtalsämnena, resor, jobb, innebandy, killar... Å utmaningar. Vi snackade om vad vi skulle hitta på under och efter Klassikern. Det är här ni kommer in i bilden. Nu ska ni inte enbart få läsa bloggen, ni ska ge oss tips och råd!

Kan ni komma på något fräckt, coolt, utmanande att göra under tiden när vi laddar inför Klassikern? Något som ger oss en kick, lite motivation? Vi utlyser en tävling kan man säga. Vinsten har vi inte kommit fram till, men ni behöver inte förbereda er på något dyrt och värdefullt, kanske en kram...

Även vad vi ska göra efter Klassikern. Vi har en del förslag själva, men det skulle vara kul att se vad ni kommer på.

Servitrisen tog en fin bild på oss, förutom att jag ser ut att väga över 100 kg (det gör jag faktiskt inte). Jag glömde dock ladda upp den och det kan jag inte göra nu när jag skriver för då försvinner allt jag skrivit. Jag lägger in den efter detta inlägget.


Imorgon är det match. Det är alltså dags för schlafen nu. Imorgon bitti träffas vi kl 8.30 för en laddnings-promenix!


Sov gott.

Over and out.

Mysan

Av My & Elin - 12 september 2008 16:09

Igår när jag körde från jobb och fick möte på 112:an, hörde jag att jag fick en sten på framrutan. Inget märke syntes till just då...

När jag sedan kör från Annah och solen stod på rutan så ser jag - tack för den ja! 20 cm spricka i framrutan! Jag såg hur mina NY-pengar skulle gå till något annat än shopping i The Big Apple. Vad ska man göra, det kunde ju varit värre. Som en kollega sa till mig:

"Det som är bra är att när du bytt ruta så kommer du se skitbra!  Tänk alla repor du har i den nu?!"

Så rätt så.

Efter rut-incidenten begav jag mig till gymmet. Checkan kom också dit för att köra ett pass. Hon fick först höra lite gnäll över rutan, men sen körde vi stenhårt. Vi älskar att träna magen!

Sen träffade jag Henke. End of Story of Thursday. :)


Nu är det snart helg. Slutar jobbet, ska hem och springa 6 km rundan. Därefter ska jag diska. Har 3 dagars disk på hela bänken, inte likt mig! Har blivit slarvig...

Sen bär det iväg till Viken. Mamma ska bjuda på middag. Mats, min styvfar, kommer också hem idag. Henke följer självklart med! :)

Vi har önskat varmrökt lax med kokt potatis och hollandaisesås, sparris och ärtor av mamsen. Mmmmmm.


Trevlig kväll!

Mysan

Av My & Elin - 12 september 2008 13:20

Igår ringde jag till Kalmar högskola i ett försök att avsäga mig min plats på magisterprogrammet i miljöriskanalys, men vad händer då… jo läraren övertalar mig att jag kan få ett eget special schema som passar mig och förlänga studietiden om det behövs. Jag försökte då förklara att jag har fullt upp till november och att jag dessutom läser en kurs i Luleå på distans ”revision i kvalitet och miljö”. Då får jag till svar att jag kan fundera över helgen men att hon självklart tycker att jag ska ta mig an detta fantastiska program!

Jag velar som tusan för jag vet att i min bransch är en utbildning i riskanalys väldigt attraktiv, men just nu har jag inte riktigt tid! Utbildningen går ju hösten -09 också så det kanske får bli då istället. 


Här kommer några bilder så ni ser att jag verkligen har varit på Kreta!


Over and out.

Byggan

Av My & Elin - 11 september 2008 16:17

Tredje inlägget av oss idag, shit, vi börjar ju bli riktigt bra på det här! Att även Byggan har skrivit är ju "kryss i taket", på hennes födelsedag dessutom. Hmm.

När vi skulle vandra till bilen igår efter träningen så pillade Elin på sin mobil och log stort. Hon kom fram till mig sen och lät mig läsa följande sms:

 "Grattis Elin på födelsedagen! Bamsekramar Anti" /Mys mamma


Ojoj, lite väl tidigt ute lilla mamma. Elin sa dock att hon blev väldigt glad ändå då hon inte brukar få så många bamsekramar. Jag skickar tillbaka från min mobil:

 "Hej. Mamma du är ca 4 h för tidig med att säga grattis till Elin. Hon fyller år den 11, alltså imorgon :) Hon tackar dock för kramarna"


Mamma skickar tillbaka:

"Fasen också. Tyckte du sa torsdag! O de e det ju imorgon. Jag måste va snurrig. Kan du ev hämta o betala en kjol på Brännborns kläder.Jag ringer imorgon. Kram"


Vi sitter i bilen och har himla roligt åt min förvirrade mamma. Hon ringer upp mig någon minut efter sitt sms. Dialog på ett ungefär:


Anti: Hihihihihi. Asså, du kan ju inte hämta kjolen imorgon för då har du ju träning. Var e du nu?

My:Vi är på väg hem.

Anti:Från vad?

My:Från träningen.

Anti:Ja just det, det är ju onsdag. Då kan du ju hämta min kjol imorgon.

My:Ja, jag tränar imorgon också, men jag ska ändå klippa mig hos Annah, så jag kan köra inom efter. Så förvirrad du är!

Anti: Jag har kollat mitt huvud o där är inget fel!

(Jag bryter ut i gapflabb...)

Ja, vad ska jag säga. Min dendens till att ibland vara förvirrad, har ni nu facit på vart jag fått ifrån.

Elins kommentar på detta:

"Hon är kanske överhettad. Hon har säkert för mycket kläder på sig!"


Elin, jag ska göra mitt allra yttersta att i framtiden komma ihåg en guling till dig varje träningstillfälle. Gäller detta även efter match?

Nu ska jag klippa mig!


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards