Alla inlägg under september 2008

Av My & Elin - 4 september 2008 09:32

Som jag skrivit tidigare så gissade vi ju på Coopers test på träningen igår. Å så blev det...

Det var ett träd mitt över spåret på ett ställe så det blev en liten hinderbana för oss. Vi fick dock avdrag på vår sluttid.

Jag försämrade mig tyvärr 8 sek sedan förra gången vi sprang. Jag får skylla på att jag var och är seg i kroppen.

Därefter begav vi oss till hallen, blev mycket teknikträning. Jag har ju ingen teknik alls, så det var välbehövligt. Lärde mig tom en fint! Nu får ni vara vakna motståndare! :)


Ikväll ska vi ha volleybollturnering på jobb, utomhus på gräsplanen. Ska bli himla nice. Blir lite aktiv vila. Det behöver min kropp.


I natt ska jag hämta Elin! Ska bli kul att träffa henne igen!

Blir förmodligen en trötter Mysan imorgon bitti.

Sen får Byggan ta och skriva här en veckas tid och berätta om sina bravader då hon inte uppdaterat oss så väl under veckan som gått!


Over and out.

Mysan

Av My & Elin - 3 september 2008 08:52

Igår körde jag som sagt på gymmet tillsammans med Checke. Har tyvärr inte fått en rapport från henne än om hur hon mår. Får nog reda på det efter lunch!

Vi hade riktigt kul! Tårarna rann och magen krampade pga att vi skrattade så mycket. Vi hade lite svårt att koordinera ihop rygglyftet med huvudrullning... Hmm.

Jag själv är rejält mör. Kör max på övningarna så man bara orkar 4-6 repetioner. Ryggen värker, den behöver jag verkligen träna upp! Det kryper lite sådär smått gott i benen, så det ska bli väldigt kul att springa Coopers ikväll. Antar att vi ska springa Coopers...?

Jaja, det är bara till att kämpa på!


Ikväll ska jag försöka lägga mig direkt efter innebandyn. Sista natten jag får sova ordentligt. Imorgon natt ska jag hämta Elin på Sturup kl 01.35, så det blir inte många timmars sömn.


Over and out.

My

Av My & Elin - 2 september 2008 09:18

Elin svarade på mitt sms igår, så här lyder det:


"Vi har det väldigt varmt och jag är jättebrun :) Skönt med några dagar till. Är lite vingabröten då sängen är gjord av betong! Ha det bra. Kram"


Får väl hoppas på en längre uppdatering vid senare tillfälle! Börjar ju bli van av Kattas MEGAlånga sms...


När vi satt i bilen på väg till hallen så frågade Elina och vi var taggade inför träning. Hon fick ett direkt JA!

Då säger hon, Bra, för det blir Bip-test idag.

Aha...

Kul att kolla hur man ligger till. Så gott som alla hade förbättrat sig. Men som det tar på hela kroppen och halsen är ju helt ur form.

På onsdag ska vi samlas i Kvidinge. Känns som om vi ska kolla upp Coopers test då... :)


Ikväll är det dags för ett gympass. Jag ska få sällskap av Checke. Hon har utnämnt mig till hennes PT. Hmm. Checke, älskar precis som jag, alla sorters av hård magträning! Hon ska alltså få känna av KB-killern för magen bla. Ska bli kul att se hur hon känner sig imorgon! :)


Over and out.

My

Av My & Elin - 1 september 2008 14:31

Jag har tyvärr inte hört något från min kompanjon till denna blogg. Pratar alltså om Fru Bygg. Antingen har hon träffat en snygg grek eller så tränar hon så mycket på sin semesterresa att hon inte har tid att höra av sig!

Jag hoppas att det är det sistnämnda...

Hon lovade att skicka sms och kanske maila mig, men nä. Hon är fortstås ingen sms-drottning ala Katta. Jag messade dock henne imorse för att kolla så allt är fine.

Jag oroar mig inte, men är nyfiken. Hade något stått på tok så hade jag säkerligen fått höra det. Men vi vill gärna ha en rapport från henne, eller hur??


Innebandyträning ikväll! FUN!


Nä du, ElleP, nu är du inte anonym! Karin berättade för oss att det var Herr Bergsten som skriver så fina inlägg till oss. Du får presentera dig nästa gång du är i hallen. Jag vet inte riktigt vem du är!


Over and out.

Av My & Elin - 1 september 2008 09:06

Jag började morgonkvisten med att gå till tandläkaren för undersökning. Det hör till att jag har rejäl tandläkarskräck. Vill helst ha tid direkt på morgonen så hinner jag inte bli så nervös. Jag hade som tur var inga hål och nu är jag sååå lycklig! Skönt att veta att jag inte behöver gå dit på ett år om det inte inträffar något annat.


Jag har glömt att berätta att jag börjat på buggkurs i Helsingborg... Igår var första gången. Jag och Sanna, min kollega och kompis, bestämde detta för ett halvår sedan. Annah, min kompis, hörde talas om att vi skulle dit och även hon hoppade på.

Det var riktigt kul! Ett litet träningspass, blir ju faktiskt svettig!


Kl 23 igår fick jag två sms. Från vem? Självklart, sms-drottningen of Sweden, Katta! Så långa sms du skriver, jag är imponerad! Undras om det finns någon tävling i sms-skrivande, då borde du vara given att vara med där!

Här kommer Kattas sms:

" Hej hej. Tänkte uppdatera dig om vad som hände efter att ni åkt. Elionore storslamade och vann både ett jättekexchoklad o ett jättemarabou choklad. Alla var jätteavis men mest avis var nog Roger. Han spelade förtvivlat på allt men vann bara småvinster. Det enda han ville va ju att stolt få gå runt med en stjärnvinst och göra alla avis. Han äter ju inte ens choklad. Småtöserna hämtade ut sina t-shirts där de poserade så sött o drog på dem direkt. Jättefina va de. Den drygt två timmar långa resan hem ägnade jag och Jenna åt "vätsketillförsel" o lite lättare dancemoves. I började verkade de andra tycka att vi var lite underhållande men sista halvtimmen tror jag nog de var rätt less på oss. Väl framme i Hbg gjorde vi ett snabbt klädbyte och lite bättring på masken. :) Sen bar det iväg till Tempel. Lite ironiskt så träffade jag massor jag kände medans Jenna som bor i Hbg inte träffade någon hon kände. Några drinkar i baren och en jäkla massa dans senare så var klockan nästan fem o vi konstaterade att vi var rätt så trötta efter att ha varit igång nästan ett dygn. Men vi orkade. Det var många som trodde vi skulle banga men icke. När vi sen kom hem till Jenna bjöd hon på en finsk specialité. Mormors Piroger. :) Jättegott. Jag somnade nästan i maten och Jenna försökte få mig att gå o lägga mig i sängen. Men hon fick ingen kontakt. Sov redan så gott. Vaknade senare efter någon timme med kläderna o linserna på. Inte den bästa känslan. Jenna följde mig sen till knutpunkten o satte mig på rätt tåg. Jag e lite förvirrad då jag inte åker tåg så ofta. Väl hemma konstaterade jag att det blev just den toppen helg jag hoppats på. Trots hångel torkan. :) Spelar i världens goaste damlag. Hoppas du hade en mysig natt. Lite avis var jag. Fick dock sova med Jenna. Men som sagt inget hångel. Haha. Sov gott så ses vi imorgon. Puss och kram "


Ja, vad ska man säga... Kan inte mer än hålla med att vi spelar i världens goaste damlag! Å jag är impad att ni orkade gå ut efter denna långa dag med både match o Liseberg. Själv deckade jag ganska snabbt. Det är sant!!


Over and out.

My

Ovido - Quiz & Flashcards