Alla inlägg under september 2008

Av My & Elin - 26 september 2008 18:09

Ja, vad ska man säga. Vårt äventyr nr 4 på Tjejklassikern har börjat. Självklart så händer det grejor direkt...

My hämtar Elin på jobbet kl 14.30 Elin är lite smått stressad från arbetet. En kort dialog mellan dem båda:

E: Har du med kartan vi fick med Lidingötidningen?

M: Ja.

Efter ett par sekunder.

E: O shit, jag har glömt alla mina papper! Vi måste köra hem till mig och hämta dem!


Så ja, bara till att köra hem till Elin. Papprena hon hade glömt är ganska viktiga då man behöver dem för att hämta ut sin nummerlapp inför loppet.

Lite senare hämtar vi upp Checke vid Hemköp. My berättade i ett tidigare inlägg

Aaaaaaa, Agnes nya låt på radio! Yeaahhhhh....

Ja, ska fortsätta berätta. Jo, skrev ju tidigare om Checkes problem med val av väska. Hon står där på trottoaren med en ganska stor resväska!! Vi ska bara vara iväg 3 dagar!! Svaret vi fick var, "Jag har grejor med till Cathe..."

Jaja, skyll på det!

Väl i bilen och på E4. My fick ett trevligt sms från Marlan:

"My - har ni kommit över åsen än? :) :) ha det superbra i storstaden! Kram"


Ja, ingen Hallandsås i sikte, men dock några kullar vi Örkelljunga!


Framåt 17-tiden började vi bli lite hungriga och bestämde oss för att stanna vid ett värdshus. Det är här Elleps inlägg för någon dag sedan gör sig väl till pass. Han skrev att vårt beteende kallades för 1: Beslutsångest och 2: Fruntimmer. Du skulle bara veta Ellep...

På motorvägen, När vill ni äta? Ja, snart, om en halvtimme kanske. Åå, här är ett värdshus, ska vi stanna här? Nja, det kvittar, bestäm ni. Mig kvittar det... Okej, vi kör in här.

Värdshus 1: Är här något ni vill äta? Mig kvittar det, är inte så kräsen. Ja. Asså isf får det bli pyttipanna. Eller så får vi åka till nästa ställe. Ja, vi åker en bit till.

Värdshus 2: Oj, vad fint det ser ut här. Nej, kolla, där är inget folk. Här kan vi nog inte äta. Nämen, det är nog där inne. Nej, det är bara konferensfika. Jaha. Då kör vi till nästa ställe.

Värdshus 3: In här!! Här är ett värdshus. Var det detta du menade? Nej. Är här något ni kan äta? Ja. Men jag vet inte vad. Väljer mellan ... och ... Du då?


Ojojoj, förstår ni???

My och Checke är velepellar nr 1!! Tur att vi har Elin som kan sätta ner foten lite och bestämma annars hade vi nog varit på Värdshus nr 10.


Checke kör, My bloggar, Elin. Vad gör du Elin där bak? Läser jobb. Något att berätta?

E:Det var inte så god mat.

C:Håller med, vi skulle tagit fjärde alternativet.

M: Ni kan fortsätta prata för jag skriver vad ni säger.

Hihihihi....

C:Jag känner hur ont ni har. Vi har kört 29 mil nu. Om ett år har ni bara 1 mil kvar på cyklingen. Den sista milen går nog på vilja.

E: Det gör nog de tio sista milen.

M: Hallå, paus, jag hinner inte med!


Elin fick nästan chocktillstånd när Mysan berättade att hon bara varit i Stockholm 2 ggr i sitt liv. En gång när hon var 13 på semester, men då fick hon bara se Gröna Lund och Wasa-muséet. Den andra gången för ca 1,5 år sedan när hon var på kurs med jobb. Då fick hon bara se hotellrummet och Zara-butiken efter beskrivning av Checke. Vågade inte ge sig ut något mer. Så Mysan vill gärna ha sightseeing i storstaden. Elin har hajat på detta och ska ta henne runt på en tur. Det enda hon önskat är lite shopping, men kan även tänka sig Gamla stan (efter tips av Elin) och Djurgården. Vi ska även till Skanstull så Elin kan visa var hon bodde tidigare.


Vi skriver lite mer ikväll innan sängdags.


F-n, nu racar Checke med Mys Polo (74 hk) mot en Volvo 740. Där sitter två coolingar i bilen. Såg lite farliga ut. Cigg i mungipan. Nu kör de upp bredvid oss.

E:Gör en fuling och kör om dem igen.

M:Nej, akta min bil!

C:Men kör om nu...


Ja, historien fortsätter.


Over and out.

The girls







Av My & Elin - 26 september 2008 09:30

Elins inlägg igår var ganska klockrent! Jag är en planerare nr 1. Tom jag själv irriterar mig över detta, då det ibland kan bli lite för mycket. Jag har dock ändrat mig kopiöst mycket, för ett år sedan var det ännu värre!

Jag brukar alltid kolla med Elin innan vi åker iväg på våra äventyr vad vi ska ha med oss, framför allt i klädväg. Igår tänkte jag för mig själv, "ikväll när jag packar så ska jag inte ringa Elin!" Hennes inlägg hade bara blivit ännu mera mitt i prick då.

När jag började gå igenom min packlista (som jag skrivit i måndags...) kom jag fram till: Lakan?

Shit, där sprack det. Vi ska ju bo hos gamla vänner till Elin i Spånga och möjligheten finns då att vi slipper ta med påslakan.

Tar luren, ringer Elin:


E: Hej...

M: Hej... Ja du kan väl tänka dig varför jag ringer.

E: Ja, vad är det nu vi ska planera?

M: Jag har faktiskt bara en sak jag undrar, det är om jag ska ta med mig lakan?


Övning ger färdighet. Elin tänk dig om ett år när vi ska springa det stora Lidingöloppet, jag kommer inte planera för fem öre.


Min väska är nästan klar. Blev lite orolig dock, för den ser så liten ut. Jag brukar aldrig få plats i bagen utan behöver en ryggsäck också.

Checke ska följa med oss upp till Stockholm för att hälsa på sin syster och sedan heja på oss på söndag. Checke är också en planerare. Ringde mig igår och frågade hur stor väska hon fick ha med sig i min bil. Jag frågade då på skämt, ska du ha en resväska med dig eller? Japp, det skulle hon, en liten sa hon. Haha. Vi tre kommer nog ha riktigt kul!


Lite orolig för Elins ihängande förkylning. Vi satte upp vårt mål igår och det är att enbart ta oss runt loppet, precis som alla de andra. Skulle din förkylning hänga kvar och vara envis och ställa till det, så ser jag till att vi tar oss runt. Jag bär dig på ryggen isf!


Min dator följer med på färden och kommer uppdateras ständigt! Hoppas ni hänger med oss!


Over and out.

Mysan



Av My & Elin - 25 september 2008 09:14

My är ju en detaljplanerare ut i fingerspetsarna och vill ibland planera länge och väl, vilket i de flesta avseenden är väldigt bra. Elin planerar också men mer i stora drag vart, hur och när!

My måste dock få lite beröm om man jämför med första resan som vi gjorde tillsammans till Tjejvasan….. då höll Elin på att bryta ihop på My och när vi åkte till Turkiet fick Elin en packlista av My…. Visst är hon för kär! 


Som ni kanske förstår handlar detta om helgens resa till storstaden. Så här har dialogen gått de sista dagarna! Jaja ni killar kanske himlar med ögonen, det är faktiskt stora beslut och vi tjejer fungerar ju så att ingen vill sätta ner foten och vill vara alla till lags…. 

Under måndagen har vi = tre tjejer (My, Checke och Elin) kommit överrens om att vi ska ta oss upp till sthlm på fredag!

Stora och svåra beslut kvarstår dock!? Så här fortsätter dialogen mellan My och Elin 


M: Du skulle sluta kl 14 på fredag? Ska vi köra runt 15 då? Mest så jag säger till min chef när jag ska sluta. Tänkte handla lite frukt och annat gott till helgen imorgon. Ska var och en ha lite matsäck med oss eller vi ska stanna och äta riktig middag på något värdshus på kvällen på vägen?  


E: Jag tänker vara klar på jobb kl 14 och om allt fungerar med Assi (ska lämna henne vid lunch) så är jag klar att åka 14:30. Tänkte ta med packning till jobbet. Vilkens bil ska vi köra? Är lite kluven om vi ska stanna och äta eller ha med mat! Går ju fortare om vi inte stannar och äter, men vi måste ju ändå pausa och sträcka på oss. Det är nog bra om vi stannar och äter riktig mat tror jag det går ju rätt snabbt ändå eller?  


M: Ok, då satsar vi på att köra ca 14.30 Min bil kan ta oss till Sthlm, du körde ju till Sala. Men ni får gå upp för Hallandsåsen… :) Vi stannar och äter på kvällen. Kan väl hitta någon fin vägkrog eller värdshus för jag vill helst inte käka burgare. 


E: HaHaHa gapflabb, My när vi ska upp till Sthlm så kör vi inte över Hallandsåsen :) 


M: Va fasen…ojdå, hmmm, man kör E4 till Sthlm, just det. 


M: Sen får vi nog fundera på om vi ska ta tunnelbanan till Lidingö och låta bilen stå i Spånga. Om man tar tunnelbanan till Ropsten så gick där gratisbussar till loppet därifrån. Vi funderar på det.  


E: Visst bilen kan stå i Spånga men det går ingen tunnelbana utan vi får ta pendeltåget till centralen och sen byta till tunnelbanan. Vet dock inte hur långt vi måste gå på Lidingö sen spåret såg ut att gå mer åt höger på Lidingö och vi ska ju rätt fram får visa på kartan sen. Men det kan vi väl bestämma på lördag! 


M: Jag blir så nervös bara om jag ska köra i city, men jag vill inte komma för sent till loppet!  


E: Jag lovar att se till att du inte kommer för sent till loppet så sluta oroa dig för det och jag kan köra i sthlm, nu är du så där nervös över saker som varken du eller jag kan påverka!!!! Jag hittar i tunnelbanan så ta de lugnt!  


M: Hur ser annars din plan ut på lördag? Jag vill gärna in i city och gå i affärer. Iaf de vi inte har här.  


E: Jag har mailat några gamla godingar och frågat om de vill underhålla oss!!! 


Ja det är ju långt till fredag och dialogen kommer förmodligen att fortsätta :)  


Over and out

Av My & Elin - 24 september 2008 11:54

Seriepremiär igår mot KFUM Malmö. Efter en lång bilfärd så verkade hela laget ändå vara på topp och taggade till tusen.


I Mys bil fick passagerarna stundtals hålla andan och be till gud ihop om att vi skulle komma fram helskinnade! Vid ett tillfälle frågade Marlene varför My, som körde, gömde sig bakom halsduken, till svar får hon ”jag blir så nervös när det är så många bilar runt om kring och när jag inte vet vart jag ska”, uttalandet gjorde inte att passagerarna i bilen blev lugnare!

För att få våra lagkamrater i Roger P bil på gott humör ritade vi en rebus till dem, som de med tappra försök försökte lösa genom bakrutan!!!


KFUM spelade i div 1 förra säsongen och visst var de duktiga, men spelade inte ut oss som resultatet (6-0) kanske visar. Vi hängde på bra och sköt lika många skott på mål som dem. Skillnaden var att vi inte fick in bollj-vlen. Vi hade grymma skott på mål, Hanna hade en målrullare (undras om den egentligen inte var inne?!), My hade friläge och x antal andra klara chanser… Men icke, det var inte vår dag igår. Vi gjorde inte mycket fel. Vi jobbade och kämpade som ett lag, men det räckte inte. Det är det som känns så fruktansvärt frustrerande! Ok, om de hade spelat ut oss och vi inte hade haft en enda målchans, fine, men det var inte så!

Vi måste ta med oss att vi verkligen kan spela innebandy! Det funkar ju faktiskt riktigt bra och vi har målchanser! Det hade ju varit värre om vi inte fått något att fungera. Ett gott tecken är också att ingen slutade spela bara för att vi låg under och det gick emot oss. Bra jobb alla igår! 


Hur det känns dagen efter?

My känner sig om möjligt ännu mera som en syndabock efter att ha läst referatet på hemsidan. My, My, My, missar. Men referatet ljuger inte, det var verkligen så!  Har dåligt samvete för sina klara målchanser. Borde satt 3-5 bollar i målet! Hennes kropp är lite mörbultad, knäna värker en aning och vaderna gör sig påminda.

Elin känner en otrolig frustration över att inte kunna sätta fingret på vad som gick snett, men börjar väl så smått acceptera att ibland stuttsar inte bollens ens väg. Vaderna gör sig även på denna kropp påminda och fotlederna är inte riktigt bra, knakar konstigt! 


Träning ikväll. Elin hoppar för att komma i ordning med sin förkylning. Vi har ju ett viktigt lopp på söndag, Lidingö Tjejlopp. Detta är sista anhalten för att inneha Tjejklassikern.  


Over and out.

Av My & Elin - 23 september 2008 13:07

Ikväll smäller det i Malmö. Det är dags för seriepremiär mellan KFUM Malmö och glödheta Å/K...

Får att alla ska hänga med i svängarna rekommenderar vi att ni går in på www.akibs.se klickar vidare på damer och sedan på Elleps blogg. Där har han tippat årets lag. Intressant!

Hur känns det?


Elin:

Känner mig lugn inför matchen. Blir ju lite extra taggad när Ellep tippar oss på en 5:e placering! Nu ska vi in och krossa.

Är för övrigt lite förkyld fortfarande men gör allt för att det inte ska bryta ut. Att ha match så här tidigt en vardag är väl inte heller det optimala men jag får tagga till det sista i bilen på väg ner till Malmö.

Katta hoppas du kommer ihåg skivan! Har precis käkat en stor portion lasagne och har frukt och macka till efter middagen. 

My:

Mina vanliga symptom inför match brukar ju vara ständiga besök på toaletten. De är precis som vanligt, men jag har även fått något nytt! Har en riktig "spykänsla". Jag vill helst inte diskutera detta bara, för rrrrrrrrrrrrr. Är otroligt taggad och längtar tills kl är 18, då släpper allt ut i energi istället!

Har dessutom fått lite extra tändvätska när man läst Elleps placering på oss under säsongen, 5:e plats. Hmm. Jag anser topp 3! Att vi dessutom kommer under våra gamla lagkamrater är inte så roligt! Det är väl bara för oss att bevisa att vi ska komma högre upp!

Over and out.

Av My & Elin - 22 september 2008 15:10

Elin känner sig lite tung i huvudet, men halsen är det bättre. My känner sig också lite hängig och det verkar vara något på gång i hennes hals. Litar på Ipren just nu...

Väldigt dumt av oss att gå ut på kalla Bahnhof i lördags. Vad tusan skulle vi där och göra? Jaja, nu har vi iaf lärt oss att veckan innan ett lopp och några dagar innan seriepremiär så är det soffläge som gäller! Varför måste vi bli sjuka nu? Det kan komma på måndag istället!


Det är innebandyträning som vanligt ikväll. Kan tänka att den blir ganska lugn. Hoppas att vi får öva in lite frislag.


Kommer längre rapport imorgon, vi har dålig tid idag.


Over and out.


Av My & Elin - 21 september 2008 16:55

Vi var ordentligt taggade på att gå ut och dansa igår. Träffades hos Elin vid 23 och cyklade ner mot Torstens och så gott som vände i dörren, lite folk och inte direkt i vår åldern. Torstens brukar annars vara ett folksäkert ställe på en lördags kväll men inte igår. Vi begav oss istället till MM, som brukar vara spöklikt tomt. Igår vimlade dock många Röglefans i alla åldrar.

Efter det begav vi oss ner till Bahnhof. Ingen kö där ute men vi bestämde oss ändå för att gå in. När vi skulle hänga av oss jackorna sa tjejen i garderoben att det fortfarande är ute-Bahnhof och Elin roffade därför åt sig sin sjal igen. Å det dröjde inte länge tills My hämtade ut sin jacka heller. Vi har ju en noja att inte bli sjuka innan seriepremiären och loppet nästa helg. Elin hade känningar redan innan på planeringsdagarna i Arild. Då satt de i ett litet tajt rum och det var mycket nysningar och hostande och hon kände att bakterierna bara drogs till henne.

Det var tomt på Bahnhof fram till klockan var 01.30 sedan vågade vi oss ut på dansgolvet. Vi hade inget val för det var riktigt kallt och annars hade vi fått gå hem. Innan dess hade vi häckat på tvillingtoaletten för att värma oss. Vi kände oss lite gamla och frusna och begav oss därför hemåt vi 2-tiden. Lördagsflopp?


Vi har förmodligen bestämt oss för att fira Tjejklassikern den 4 oktober efter matchen.Skriver förmodligen då vi självklart måste klara Lidingöloppet först. 

Vår plan är så här, vi ska ha tävlingar mot varandra och den som förlorar varje gren ska halsa en öl eller cider (vi har ju inte fått dricka något gott på väldigt länge...). Vi behöver tips på grenar, utmaningar. Det behöver inte bara vara fysiska grenar, utan lite mentalt, gärna lite pinsamma saker. Vi har själv kommit på ett par stycken. Klättra upp i ett träd, springa runt Mys hyreshus på snabbast tid.

Efter denna tävling så har vi tänkt att ha ett litet mingelparty med snacks. Alla som har följt oss är välkomna, men vi ser gärna att ni anmäler er så vi vet hur många ostbågar vi ska köpa. Alla är självklart välkomna att heja på oss under eftermiddagen. Närmre tidschema och upplägg kommer längre fram. Allt sker i Ängelholm.


Idag har Mysan varit på gymmet och Elin har legat hemma för att kurera sin förkylning. Hon är inte jättesnorig, men det kliar i halsen. (Hon låter dock väldigt förkyld.) My tog en Ipren i natt i förebyggande syfte. Elin drack en konjak och tog en Ipren. Hon har även börjat käka sin penicillinkur hon fick inför Kreta resan och vi hoppas att hon tillfrisknar snarast!


Elin hoppas att det är någon bra film ikväll, det blir alltså lugnt. My ska bugga med Otto.


Over and out.

Av My & Elin - 20 september 2008 17:24

Elin firar sin födelsedag med en annan del av sitt kompisgäng idag, barnfamiljerna. Med tanke på hennes storlek på lägenhet och små barn, så känner Assi sig måttligt road av att inte riktigt få vara ifred. Därför passar jag henne ikväll. Hon ligger just nu på mitt golv, har tagit i sönder tennisbollen hon fick av Elin. Jag har plockat upp alla bitar så hon inte tuggar upp dem... Just nu ser hon ganska nöjd ut med att få vara här. Fast hon mopsar lite med mig. Tycker nog att vi ska busa. Mmm, vilken suck jag fick där.

Henke kommer in till mig ikväll, Checke tittar kanske också förbi. Ikväll funderar jag och Elin (hoppas även Checke hänger på) att gå ner på stan. Lär vara mycket folk ute med tanke på Rögles match, HEJA RBK! Det blir  förmodligen en sväng på Torstens och Bahnhof. Dock utan alkohol. Asså, det är bara 1 vecka kvar till Lidingöloppet! Sen är vi klara med Tjejklassikern.


Har förresten träffat lille Jonathan idag. Aaaaa, jag blir sjuk. Han är så fin och söt! Han verkade trivas i sin fasters famn. :)


Imorgon blir det nog gym och lite löpning för oss båda. Elins förkylning börjar ge med sig också.


Trevlig kväll!


Over and out.

Mysan

Ovido - Quiz & Flashcards