Alla inlägg under oktober 2008

Av My & Elin - 19 oktober 2008 20:12

När Elin dök upp hos My så satt hon på en stol vid spisen och försökte laga mat. Därefter la Elin in några handtag och då gick det mycket smidigare.

Det blev mycket snack om den senaste tiden, konsekvenserna som ev kommer av skadan igår. Elin ser ingen större fara i att skjuta på Klassikern. Hon tycker nästan det är skönt att släppa på pressen att vi måste träna 5 ggr i veckan. Vi har under kvällen diskuterat och kommit fram till att vi är rätt så mentalt slut och förmodligen även i kroppen då det uppkommit skador, onda känningar och långa förkylningar. Klassikern finns kvar och den kommer vi utföra. När det blir av får vi svar på imorgon eller på tisdag.


Tidigare idag har Elin varit på bio, Arn 2. Dessförinnan kom hennes vän Helene och hjälpte henne att sätta upp två tavellistor som blev jättebra. Även två hatthyllor,dessa gav dock lite problem. Det var lite knappt om tid när de skulle sätta upp den sista och Elin föreslog att de skulle ta den efter bion, men Helene ville ta den direkt då hon var i ett stim.När de kom hem från bion såg de att den ena hatthyllan var 4 cm högre än den andra. Helene skyndade sig ner till bilen och hämtade skruvdragaren, nya plugg och borrade rätt snabbt nya hål. Även denna gång gick det lite väl fort och Elin undrade var vattenpasset tog vägen... Denna gång blev det bara 0,5 cm fel! För att åtgärda detta gick det inte att borra ett nytt hål utan då kom Elin på den briljanta idéen att klippa av en liten bit från Wettextrasan och stoppa in i hålet på hyllan så när man trädde på skruven blev hyllan rak. (My skrattar...)

När Elin ringde upp My höll hon på att åtgärda de två hålen som ej kunde användas längre. 

M: Vad gör du?

E: Jag spacklar igen hålen med en osthyvel

M: Haha, men jag har en spackel!

E:  Ja, det har jag också, jag spacklar inte igen hålen med ost om du tror det!

M: Nej, det var inte så jag menade, utan spackelspaden...


Under middagen kom NY resan upp som My åker iväg på nästa vecka. Vi diskuterade ifall My och Checke kanske ska hyra rullstol. My har även fått förhållningsregler från Checke att inte shoppa så mycket, i och med att hon måste bära påsarna. Elin frågade då:

E: Har du tänkt på att det inte kommer bli så enkelt för dig att prova kläder?

M: (My tappar hakan) O shit, det har jag inte tänkt på! Checke får ta på mig byxorna på högra benet!


Nu ligger vi i soffan och ska kolla på film.

My har insett att morgondagen kommer få spenderas hemma i soffan. Det går inte att sitta på jobb med benet rakt ner! Elin kommer därför hit med Assi, så de båda får sällskap.


Over and out.


Av My & Elin - 19 oktober 2008 15:36

Kunde tyvärr inte sova så mycket i natt. Vill helst sova på sidan och det blev bara ryggläge... :)

Knäet ömmar lite mer nu och är smått svullet. Emellanåt kommer det "må-illa" känslor.

Många sms och samtal, ni är så omtänksamma! Elin kom imorse med en film till mig "PS. I love you". Fin film och mina tårar bara rann och rann... Elina kom förbi med en present (nötter, choklad, tidning, I LIKE!) och ett gulligt kort! Marlan ringde och var helt chockad, vad är det jag läser??

Å min snälle Henke. Stackaren har fått sköta markservicen rejält idag. Jag hade tvätt-tid bokad och det skötte han! Ni kan vara lugna, jag sorterade bort alla svettiga och blöta träningskläder. :)

Det värsta med detta är samvetet. Känns som jag sviker laget, Elin och Checke. Jag spelar innebandy för 110 % och oavsett Wahlströms diagnos kommer jag ine kunna det på ett tag. Elin, jag är ledsen att våra planer måste göras om lite... Tyvärr godkänner inte Vasaloppet att du drar mig i en släde!

Checke, vi som skulle gå och gå i NY. Jag är envis och ger mig sällan, så jag lovar att jag ska försöka gå så mycket jag bara kan med mina kryckor! Du kommer iaf få träna dina arm-muskler med tanke på att du kommer få bära alla mina shoppingkassar också! Vi kan dessutom inte äta så många muffins i Central Park som vi planerat, jag gör inte av med så många kalorier som soffliggare!

Efter Elinas tips ska jag dra ner på min matkonsumtion redan nu för att inte gå upp allt för många kilo. Jag är hungrig!


Många har det värre, men ni vet hur det är, man har ju bara sig själv att jämföra med. Jag är ju inte den enda som gått igenom en knäskada, så det fixar jag! Tar bara lite tid att acceptera att min livs hobby måste ta en liten paus... :(

Som Marlan sa till mig "Måla inte f-n på väggen innan du varit hos Wahlström", nej det borde jag inte göra, men jag förväntar mig det värsta så kan jag inte bli mer besviken.

Å tjejer, ni får se till att pumpa överkroppen, för min kommer vara grymt muskulös inom snar framtid! Jag är som ni vet väldigt rastlös och kommer bo på gymmet.


Ikväll kommer Elin. Vi tyckte det var dags för vår hederliga depp-söndag. Nu har jag ju inte buggen heller längre!

Kommer ett inlägg av oss senare!


Over and out. 

My

Av My & Elin - 18 oktober 2008 18:01

Vet inte vad som är värst, att vi förlorade med 10-3 eller att vi gav upp? Inför sista perioden stod det 4-2 och i innebandy är det inte omöjligt att ta in, men istället för att kämpa och slita som djur så gick vi in och ställde skorna på planen och slutade spela. Det kändes som om de sista 20 minuterna aldrig skulle ta slut.

Det är bara att ta nya tag, det kan ju inte bli värre än så här...

Vi ska ju inte sticka under stolen med att Hjärnarp är ett bra lag. Hade vi bara haft rätt inställning ovh kämpat som i de andra matcherna så tror vi att vi hade gått därifrån med minst 1 poäng.

Elin och My


Jag skadade mig tyvärr efter ca 15 minuter i första perioden. Stressade Hjärnarps back i hörnan, snabba fötter och helt plötsligt fastnade nog den ena foten och knäet trycktes i sidan. Vet inte hur jag ska förklara känslan, om det smällde, knäckte eller vad det gjorde. Kände smärta men det som var värst var alla tankar som snurrade i huvudet direkt. "Men jag ska ju spela match nu, jag ska åka till NY på torsdag, jag ska köra Vasaloppet i februari..."

Hade tur att Wahlström var på plats. Bättre läkare finns väl inte för idrottsskador? Han kom in och kände på knäet och misstänkte direkt korsband. Snäll som han är tar han emot mig i början på nästa vecka för att göra en ordentlig undersökning. Kan bara säga att jag innerligt hoppas att han har fel!

Tack till alla som hjälpte mig! Roger och Pernilla, ert fina sms värmde!

Nu ligger jag i soffan. Henke är här. Han har tagit in 5 st Stefan & Krister filmer, allt för att muntra upp mig! Han blev lite galen på mig innan för att jag har svårt att ta emot hjälp och är så förbannat stolt... Jag är i goda händer hos Henke!

Hur som helst, tur att jag är rejält envis och ganska vältränad, är väl alltid lättare att komma tillbaka då. För tillbaka på planen ska jag! Snart, hoppas jag!

My


Over and out.

Av My & Elin - 18 oktober 2008 10:46

Vi har startat morgonen med en promenad. Alltid skönt att få igång kroppen! Promenixen gick mot Netto där Elin fick handla lite inför kvällens middag. Under tiden hon var där inne stod My med goa Assi där ute. Assi driver fullständigt med henne. Letar upp pinnar hela tiden som dem ska leka med...

Det var första dagen Elin vaknade utan väckarklocka, gott tecken! Hon är riktigt taggad!

My vaknade till sin döva grannes höga telefonsignal! Helt sjukt.

Även My ser fram emot matchen. Ska bli riktigt kul att få möta Hjärnarp och entra deras nya golv. Kan lova att vi ska göra allt för att ge dem sin första förlust redan idag. Hade varit riktigt härligt med 3 poäng!


Hjärnarp kl 13.00, hoppas ni kommer!


Over and out.

Av My & Elin - 17 oktober 2008 14:00

Igår köpte My sig en ny cykel så att hon klarar av att ta sig Vättern runt. Det är rätt dyrt att genomföra Klassikerna när man ska införskaffa sig rätt utrustning! Egentligen hade My bestämt dig för att byta in sin 1,5 år gamla fina damcykel i hopp om att den skulle ge några slantar, men problem med lastningen gjorde att den fick stanna hemma. Denna är alltså till salu!

Den nya cykeln kom hem säkert. Inlastad i bagaget. Det regnade väldigt och cykelhandlaren tyckte inte det var en bra idé att ta hem den på cykelhållaren då den skulle ha varit helt oljig och smutsig när hon kommit hem.

Nu står den guldiga pärlan i vardagsrummet, 1:a parkett! 


Efter shoppingturen drog Mysan ner till gymmet och körde hårt på överkroppen, medan Byggan satt hemma och pluggade. Att hon orkar hålla på att studera samtidigt som hon utför sitt heltidsjobb! Imponerande! Till våren har hon dock sagt att det inte blir några studier och eftersom ansökningstiden till högskolan gick ut i onsdags verkar det lovande! 


Ikväll ska My på ansiktsbehandling tillsammans med Checke. Därefter kommer Byggan hem till Mysan för att kolla in Idol. Väldigt lugn kväll då det stundar hett derby imorgon mot Hjärnarp borta.

Trevlig helg!


Over and out.
Av My & Elin - 15 oktober 2008 15:38

Då var det bestämt och bokat! Vi tar oss till Torsby för en långhelg i träningens tecken. Vi åker hemifrån fredagen den 14/11 och möter upp Carina & Co i Torsby för gemensamt boende. Tack Carina, du är en ängel som bjuder med oss på era strapatser! :)

Det blir längdskidåkning i tunneln lördag, söndag och halva måndagen. Därefter hemfärd vid 14-tiden. Det kommer bli många timmars åkning, vi måste passa på och träna upp vår teknik och bålen!

Info om tunneln för er som inte hört talas om den tidigare (tagen från www.skitunnel.se):

Fortum Ski Tunnel Torsby är världens längsta skidtunnel. Längden på slingan är ca 1,3 km. Den har en halvcirkelform med en invändig diameter om 8 meter och en takhöjd av 4 meter. Här finns alltid utrymme för både klassisk- och fristilsåkning. Skidtunneln ligger ovan markytan och följer terrängens naturliga nivåskillnader med ungefär 12 meters höjdskillnad mellan högsta och lägsta punkt. Den totala stigningen vid åkning ett varv är ca 25 meter.
I skidtunnelns arenadel finns världens enda inomhushall för skidskytte.


För att få ihop våra 9 mil måste vi alltså köra 70 varv. Å det är vår plan. Minst. Men snacka om yr i huvudet!

Elin kom igår på er bra plan. Vi ställer frågor till varandra som man har ett varv på sig att fundera på! Hihi... Vi kommer ju bli smarta på kuppen också. Rättare sagt smartare!


Vi längtar redan till vår kick-off!!


Over and out.

Av My & Elin - 15 oktober 2008 10:11

Efter att Elin bjudit på sina fantastiskt goda pannkakor tog vi oss en skön promenad till Lindab Arena igår.

Gick förbi en kille som hade sittunderlag med sig. Vår dialog:

E: Sittunderlag, ja det kanske vi skulle haft med oss. Jag har två hemma…

M: Hmm. Orutinerat av oss.

E: Men vi har ju långa jackor på oss.  


Det var första gången förr oss i nya hallen, himla fin faktiskt! Kom fram till vår platser som var bakom motståndarnas bås. Upptäcker att det är stoppade stolar!

M: Det är ju stoppade stolar!

E: Ja, skönt!

M: Orutinerat av killen att ha med sig sittunderlag…  


Spännande match! Rögle är faktiskt himla duktiga, men vid några tillfällen var de helt ofokuserade. De spelade tom bättre 3 mot 5 än 5 mot 5 vid några tillfällen!

My kollade självklart in Mikael Gath. Han är inte värst teknisk och det är ju inte My heller. Båda är dock bufflare och håller gärna till framför målet. Klacken sjöng ju tom om Gath!

Vår plan var att kolla in lite varianter, men hockey går ju så snabbt och de rör sig hej vilt över allt så vi fick inga tips. Förutom att vi bör röra oss mer på plan!  


Träffade på vår kompis Ellep. Han hade grill-förklädet på sig! Han förberedde oss på att han tippat nästa omgång…

Mmm. Vi har läst det nu på bloggen och som vi sa igår, det ger oss enbart tändvätska! 


Eftersom My ska på hockey i NY så är detta ett led i hennes förberedelse inför resan :). Elin kollade av med My vilka regler hon kände till, förhöret blev dock kortvarit då vi inte är några experter på hockey. I början av matchen så var det ett riktigt bra tryck i Rögleklacken, men efter en stund dalade ”sången” och gubbarna bakom oss gav sig till känna och berättade x antal gånger om vad de tycket om domaren.

Vi hade annars riktigt bra platser och vi tackar Allergon för lånet av biljetterna :)  


Ikväll är det innebandyträning. Tidig sådan pga att herrarna har match. Vilket alla i vår samåkningsbil förmodligen tycker är bra så de slipper höra vårat tjat om att vi ska vara hemma till 21 då My och Elins favoritprogram Greys börjar :) 


My har dessutom fått tid hos sin Idol, Carina Hammarstrand, på Hälsans Hus. Carina är duktig sjukgymnast och ska kolla och hjälpa henne med vadproblemen!  


Over and out.

Av My & Elin - 14 oktober 2008 11:36

Ja, som överskriften lyder, förstår ni säkert att det är dags för Rögle att spela match. My har möjlighet att boka jobbets säsongskort och vi bokade tidigt in just denna match mot Linköping. Elin är superseriös i ämnet och har gjort researching:


Linköping är ett lag i toppen ligger inför kvällens match 2:a i tabellen. Jag tror att Linköping kommer att hålla sig i toppen på tabellen under hela säsongen efter som de förlorade mot HV71 i finalen förra säsongen. Inför denna säsong har laget tappat 2 av sina bästa poängplockare, Tony Mårtensson 67p och Mattias Weinhandl 62p , så vi får väl se vilka som står upp och tar poäng för laget!

Det ska bli spännande att följa Rögle under säsongen som hittills inlett med 4 vinster, 5 förluster och 1 oavgjord.


Mycket bra Elin, du ser till att My är uppdaterad! Mys största plan för kvällen är att kolla in Mikael Gath. Enligt coach Roger är hon Å/Ks svar på denna spelare... My har självklart gått in på Rbk´s hemsida och kollat in killen! De är ganska lika, stora, dubbelhaka...

Elin bjuder My på pancakes innan matchen! Gött!


I går på träningen var vi väldigt många, vilket är kul då vi kan hålla ett högre tempo på övningarna och spelet.

Elina, vår tränare ville därför vara extra tydlig och sa vid ett tillfälle att vi skulle vara uppdelade i tre grupper med 7 i varje och 8 i en. Vet inte om det blir tydligare eller om det bara ökade på förvirringen!


My är reseledaren i vårt lilla kompani och hon börjar nu sin planering inför Vasaloppet. Hur vi ska ta oss dit, boka boende hos Carina mm. Vi måste dessutom anmäla oss innan 31/10, sen höjs anmälningsavgiften!


Vi har även en liten fundering på att följa med Carina & Co till Torsby för att åka längdskidor i Tunneln. Vi behöver öva!

Gänget ska dock vara där uppe mellan 14-19/11 och vi kan inte vara lediga från jobb så mycket utan måste ta oss upp själva. Ska kolla om det går tåg!


Over and out.



Ovido - Quiz & Flashcards